Zalando planuje wejście na giełdę

opublikowano: 03-09-2014, 13:35

Zalando, największy w Europie odzieżowy sklep internetowy szykuje się do sprzedaży akcji w ramach oferty IPO. Spółka planuje sprzedać około 11 proc. swoich walorów jeszcze w tym roku, co zdaniem analityków oznaczać będzie wejście w wiek dorosłości przez berliński startup, donosi Bloomberg.

Oferująca szerokie spektrum odzieży i obuwia począwszy od wartych po 2 tys. USD markowych sukienek po zwykłe dresy Adidasa spółka, chce znaleźć chętnych na 10 do 11 proc. swoich akcji i wejść do notowań na giełdzie we Frankfurcie.

Oferta może kształtować wartość firmy w przedziale od  4 do 5 mld EUR.

Miniony kwartał był dla spółki udany. Przy przychodach na poziomie 546 mln EUR zysk przed odliczeniem odsetek i podatków wyniósł w okresie kwiecień-czerwiec 2014 r. 35 mln EUR. Według prognozy brokera Kepler Cheuvreux, tegoroczna sprzedaż Zalando może osiągnąć poziom 2,4 mld USD.

Firma prowadzi aktualnie sprzedaż na 15 europejskich rynkach w tym w Polsce. Wyrosła ona z inkubatora Rocket Internet Incubator braci Samwer. Pięciu największych akcjonariuszy spółki nie zamierza sprzedawać akcji w ofercie IPO.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane