Zamek Królewski szuka kolejnych sponsorów

Adam Brzozowski
09-05-2001, 00:00

Zamek Królewski szuka kolejnych sponsorów

Zamek Królewski w Warszawie szuka sponsorów gotowych sfinansować realizację wieloletniego planu inwestycyjnego. Wartość niezbędnych prac budowlano-konserwatorskich oraz modernizacyjnych szacowana jest na 235,5 mln zł. W tegorocznym budżecie muzeum znalazło się 20 mln zł.

Odbudowa Zamku Królewskiego w Warszawie, rozpoczęta w 1971 roku, nie została zakończona. Muzeum szuka środków na realizację inwestycji zapisanych w wieloletnim programie zakończenia odbudowy zamku.

— Z programu inwestycyjnego na lata 2000 - 09 został wyodrębniony trzyletni plan obejmujący prace, które trzeba wykonać najpilniej. Zaakceptowały go Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwo Finansów. Za przyznaną nam na 2001 rok kwotę 20 mln zł będziemy kontynuować remont budowlany Arkad Kubickiego, modernizować klimatyzację, wykonamy remont węzła cieplnego i sanitariatów oraz rozpoczniemy remont i przebudowę pałacu Pod Blachą. Zamierzamy też prowadzić prace remontowe wynikające z bieżącej eksploatacji obiektu — mówi Tadeusz Jasiński, zastępca dyrektora ds. technicznych Zamku Królewskiego.

Kasa prawie pusta

Zamek Królewski, odwiedzany co roku przez 0,5 mln osób, planuje w ciągu kilku lat stworzenie głównego wejścia od strony Wisły. Po przebudowie Wisłostrady powstać ma także parking dla samochodów i autokarów gości Zamku i turystów odwiedzających Starówkę. Rozpoczyna się rekonstrukcję ogrodów zamkowych, w których powstaną zbiorniki wodne, fontanny i efektowne oświetlenie. Na te oraz inne inwestycje w budżecie Zamku brak funduszy. Brak ich także na bieżące sprawy, na przykład zakup komputerów do sal lekcyjnych, wymianę stolarki okiennej, remont klimatyzacji i dokończenie trwających prac.

Dlatego poza środkami z MKiDzN oraz wpływami własnymi (bilety i wynajęcia sal stanowią ok. 30 proc. budżetu muzeum i wystarczają na pokrycie bieżących opłat), Zamek wspomagają finansowo sponsorzy.

Inwestycje za bannery

— W 2000 r. konserwację fasady od strony placu Zamkowego za 500 tys. zł sfinansowała Panorama Firm (opłaciła także podatek VAT, na który zamku nie było stać). W zamian za wsparcie, przez pół roku na rusztowaniach ustawionych od strony placu Zamkowego widniał banner spółki. Obecnie do remontu nadaje się południowa i północna fasada zamku — firma, która pokryje koszty prac, także będzie mogła przykryć rusztowania swoim logo. Przy remoncie arkad pomagała nam Fundacja Polsko-Niemiecka. Sponsorami ubezpieczenia Zamku są PZU oraz Korporacja Brokerów Ubezpieczeniowych Protektor — wyjaśnia Elżbieta Sobiecka, główny specjalista ds. marketingu ZK.

Firmy sponsorujące inwestycje Zamku Królewskiego mogą liczyć na przykład na umieszczenie własnych bannerów na rusztowaniach remontowanych elewacji lub zamieszczać swoje dane na wydawanych przez muzeum publikacjach czy plakatach związanych z czasowymi wystawami. Muzeum proponuje spółkom zorganizowanie w zamkowych salach imprez firmowych. Warunki sponsoringu omawiane są z każdą firmą indywidualnie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adam Brzozowski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Zamek Królewski szuka kolejnych sponsorów