Zatrudnieni chcą dodatków

opublikowano: 28-02-2019, 22:00

Rozszerzony pakiet opieki medycznej i możliwość pracy elastycznej — to benefity, które mają największe znaczenie dla polskich pracowników.

Świadczenia dodatkowe otrzymuje już 90 proc. polskich pracowników — wynika z analizy firmy Hays Poland. Pracodawcy oferują najczęściej podstawowy pakiet opieki medycznej (65 proc. firm) oraz kartę sportową (70 proc.). Ponad połowa przedsiębiorstw ma w ofercie również imprezy, wyjazdy integracyjne (60 proc.) i narzędzia pracy, takie jak telefon służbowy (50 proc.), komputer (43 proc.) czy samochód (33 proc.) — z których zatrudnieni mogą korzystać również w czasie prywatnym. Pracodawcy starają się coraz lepiej dbać o zdrowie, edukację i dobre samopoczucie pracowników. W skład pakietu świadczeń coraz częściej wchodzi ubezpieczenie na życie (47 proc.), dofinansowanie dodatkowej edukacji (37 proc.) oraz możliwość pracy elastycznej (41 proc.). Na popularności zyskuje polisa lekowa, bezpłatna opieka stomatologiczna, dodatkowe przerwy w pracy na aktywność fizyczną, a nawet dostępne w firmie gabinet lekarski i zabiegi rehabilitacyjne.

Pomimo wysiłków pracodawców, aż 43 proc. zatrudnionych nie jest usatysfakcjonowanych z otrzymywanych świadczeń dodatkowych. Pracownicy nie doceniają benefitów głównie dlatego, że są nieodpasowane do ich potrzeb. A jakie są dla nich najbardziej istotne? Według danych firmy Hays, najważniejsza jest opieka medyczna (44 proc.), ale w rozszerzonym wariancie. Zatrudnieni docenią również możliwość elastycznej pracy (38 proc.), dostęp do służbowego samochodu (34 proc.), dodatkowe dni urlopowe (31 proc.) oraz dofinansowanie edukacji (25 proc.).

Warto dodać, że ważnym aspektem w zakresie świadczeń pozafinansowych pozostają również trendy i moda na zdrowe nawyki żywieniowe, aktywny styl życia i wspieranie zrównoważonego rozwoju.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane