Wczoraj zakończono pierwszy etap budowy Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Zawierciu. Koszt inwestycji szacowany jest na 16,5 mln zł. Pieniądze pochodzą ze środków własnych miasta oraz z kredytów.
Gmina Zawiercie zakończyła pierwszy etap budowy Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych, którego realizację rozpoczęto w czerwcu 2000 r. Generalnymi wykonawcami są Mostostal Kraków i Budohut z Czeladzi.
— Obiekt, którego czas eksploatacji określono na 12 lat, zajmie docelowo powierzchnię około 4 ha. Jego pojemność ma wynieść prawie 400 tys. m sześc. — wyjaśnia Gabriel Marcinkowski z Urzędu Miejskiego w Zawierciu.
Prace przy budowie zakładu są zaawansowane w 60 proc. Pierwszy etap objął m.in. budowę niecki składowej o powierzchni 2,7 ha.
— Teren został uzbrojony w media. Wybudowane zostały części: socjalna i biurowa obiektu, garaże oraz niezbędne zbiorniki — wylicza Gabriel Marcinkowski.
Budowa drugiej niecki składowej, o powierzchni 1,8 ha, ma rozpocząć się w 2003 r. Natomiast nie jest jeszcze znana data zakończenia całego przedsięwzięcia.
— Zakończenie inwestycji uzależnione jest od finansów. Do tej pory budowa prowadzona była ze środków budżetowych gminy oraz z zaciągniętych kredytów, m.in. w WFOŚiGW — mówi Gabriel Marcinkowski.
Koszt inwestycji oszacowano na 16,5 mln zł. Miasto przedstawiło potencjalnym inwestorom ofertę partycypacji w kosztach przedsięwzięcia oraz zakupów inwestycyjnych. Właścicielem zakładu ma być gmina. Ustalony zostanie administrator obiektu.