Czytasz dzięki

Zawód: pozycjoner

Okiem eksperta, red. Dorota Czerwińska
opublikowano: 15-06-2015, 00:00

SEO, czyli Search Engine Optimization, to jedna z najszybciej się rozwijających form marketingu internetowego.

Przybywa firm, które doceniają znaczenie pozycjonowania swoich stron internetowych, a i na portalach z ogłoszeniami o pracę pojawia się coraz więcej ofert dla specjalistów SEO. Kto może zostać takim fachowcem? Każdy. Wystarczy znajomość budowy stron internetowych, podstawowych skryptów i CMS-ów (systemów zarządzania zawartością), inteligencja, analityczne myślenie, skrupulatność, dokładność, opanowanie i umiejętność ustalania priorytetów. W specjalistycznej agencji należy również grać zespołowo i być asertywnym. SEO można nauczyć się samemu, rozwijając umiejętności projektowania witryny internetowej, interesując się branżą i testują różne rozwiązania, które doprowadzą do wyższych pozycji wybrane słowa kluczowe dla domeny w wyszukiwarce Google. Nie ma specjalistycznych studiów, które uczyłyby podstaw tego zawodu, choć pomaga wiedza wyniesiona z informatyki. Jest natomiast sporo szkoleń, ale dopiero testy i praktyka mogą zaowocować odpowiednimi kwalifikacjami pozycjonera. Alternatywą jest ścieżka kariery w specjalistycznej agencji, poczynając od stażysty, przez młodszego specjalistę, aż do specjalisty SEO. W takiej pracy zawsze można liczyć na wsparcie bardziej doświadczonych kolegów, łatwiejszy dostęp do wiedzy, narzędzi i szkoleń oraz większą różnorodność projektów. SEO obejmuje zagadnienia i sytuacje, które trudno poznać, czytając książki, które z reguły zawierają nieaktualne informacje. Osoby, które chcą pogłębiać wiedzę, powinny śledzić blogi i fora, na których polscy i zagraniczni eksperci przedstawiają nowości, komentują, wyjaśniają i rozwijają branżowe zagadnienia. Kopalnią wiedzy dla początkujących i specjalistów jest Forum.optymalizacja.com, stanowiące platformę wymiany doświadczeń dla branży SEO. Źródłem informacji i inspiracji może być również blog prowadzony przez amerykańską firmę MOZ (http://moz.com/blog), która marketingiem internetowym zajmuje się od 2004 r. Dobry specjalista ds. SEO powinien się wyróżniać pasją i chęcią ciągłego rozwijania wiedzy i umiejętności. Warto mieć również głowę otwartą na wszelkie nowości i różne formy marketingu internetowego, bo firmy i agencje najczęściej szukają pracowników kompleksowo zajmujących się tworzeniem wizerunku w sieci. © Ⓟ

STEFAN SOSNOWSKI, menedżer działu SEO/SEM w firmie Internetica

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Okiem eksperta, red. Dorota Czerwińska

Polecane