Zbawienny wzrost ceny akcji Yahoo!

Magdalena Kozmana
opublikowano: 13-07-2000, 00:00

Zbawienny wzrost ceny akcji Yahoo!

Wyniki amerykańskiego portalu pomogły akcjom TMT

Na ogłoszenie wyników amerykańskiej firmy z niepokojem czekali nie tylko inwestorzy, ale także cała rzesza internetowych spółek, które planują w tym roku giełdowy debiut.

Yahoo!, jeden z największych portali na świecie, zaskoczył inwestorów dobrymi wynikami za drugi kwartał. Firma, która ledwie rok temu przynosiła straty, w ostatnich trzech miesiącach osiągnęła 65,5 mln USD (281 mln zł) zysku. Dzięki większej liczbie użytkowników i reklam obroty Yahoo! wzrosły do 270,1 mln USD (1,15 mld zł) w porównaniu z 128,6 mln USD (549 mln zł) w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Dla poważnych

— To dobrze, że wyniki są lepsze od oczekiwanych. Aż strach pomyśleć, gdyby były zgodne z przewidywaniami — uważa Alan Lowenstein, wiceprezydent John Hancock Technology Fund.

Fundusz ten sprzedał akcje Yahoo! w marcu i kwietniu, kiedy notowania spółek internetowych zaczęły spadać. W ciągu trzech ostatnich tygodni akcje Yahoo! straciły na wartości 29 proc., zaś od początku roku — 51 proc.

W rozmowie z agencją Bloomberg Alan Lowenstein powiedział, że teraz rozważa odkupienie walorów Yahoo! Podobną opinię wyraziła Monica Logani, analityk Federal Investors — funduszu, który zarządza aktywami na łączną sumę 23 mld USD (99 mld zł).

— Jeżeli ktoś jest długoterminowym inwestorem, to ma dobry czas na zakupy — oceniła Monica Logani.

Inwestorzy obawiali się, że kłopoty rosnącej rzeszy firm internetowych spowodują spadek zainteresowania reklamodawców. Stało się jednak inaczej. Yahoo! utrzymał liczbę umów reklamowych, podpisał też nowe kontrakty m. in. z rządem amerykańskim. Reklamodawcy zaczęli ostrożniej spoglądać na małe firmy i przerzucili się na sprawdzone portale.

Yahoo jak trampolina

Natychmiast po ogłoszeniu wyników akcje spółki poszły w górę. Wieści z Wall Street spowodowały, że także na europejskich giełdach zainteresowanie inwestorów skierowało się w stronę firm TMT (technologii, mediów i telekomunikacji). Skorzystać może na tym przede wszystkim Letsbuyit. com — szwedzki portal e-commerce, który chce zadebiutować na niemieckim Neur Markt. Początkowo firma odwołała przewidzianą na maj emisję akcji, zaś jeszcze do wczoraj nie wiadomo było, czy obecna dojdzie do skutku, ponieważ jeden z czterech obsługujących ją banków wycofał się. Jednak po redukcji początkowych widełek z 6-7 EUR (24,6-28,7 zł) do 3-4 EUR (12,3-16,4 zł) zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych szwedzkim portalem znacznie wzrosło.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Kozmana

Polecane