Szczegółowy opis procesu tworzenia tego typu zespołów, zawierający gotowe rozwiązania i wskazówki przydatne dla kadry zarządzającej i pracowników działów HR, wsparty jest licznymi przykładami zaczerpniętymi z doświadczeń Microsoftu, Southwest Airlines, BP, Merill Lynch i wielu innych organizacji.

Autorzy - Deborah Ancona i Henrik Bresman - korzystając z wyników swoich wieloletnich badań, dowodzą, że to, co jest potrzebne i co funkcjonuje właściwie, to nowy rodzaj zespołów - zespoły X, które:
* zastępują tradycyjną koncentrację na budowaniu wewnętrznej spójności orientacją na skuteczne zarządzanie relacjami zewnętrznymi
* nadążają za zmianami rynkowymi, technologicznymi, kulturowymi i konkurencyjnymi
* wprowadzają innowacje dzięki szybkiemu przechodzeniu od tworzenia koncepcji do ich urzeczywistniania
* wykorzystują rozproszone przywództwo, aby uzyskać dostęp do kluczowych informacji i wiedzy specjalistycznej, niezależnie od tego gdzie te wartości się znajdują - wewnątrz organizacji czy poza nią