Zentiva rośnie szybciej niż rynek

AT
opublikowano: 14-03-2011, 00:00

Po sukcesach w naszym regionie generyki mają podbić Zachód. Później Azję.

Po sukcesach w naszym regionie generyki mają podbić Zachód. Później Azję.

Janusz Gaudnik, po latach pracy na Słowacji i w Irlandii, wrócił do polskiej branży farmacuetycznej. Został dyrektorem generalnym Zentivy Polska. Będzie miał co robić — w tym roku spółka chce wprowadzić na polski rynek trzy nowe leki generyczne, a w przyszłym sześć. Ma ułatwione zadanie, ponieważ po przejęciu jej przez Sanofi-Aventis ma dostęp do wyników i technologii innych spółek w grupie.

— Zgodnie z danymi IMS Health, sprzedaż Zentivy osiągnęła w ubiegłym roku wartość 349,6 mln zł. Wartościowo, w stosunku do roku 2009 urośliśmy o 7,6 proc., czyli o 5 proc. szybciej niż rynek leków generycznych — mówi Janusz Gaudnik.

Polski rynek leków generycznych należy do rozwiniętych w Europie — wartościowo mają ponad 60 proc. rynku. Nic dziwnego, że Sanofi-Aventis chce wysłać Zenvitę w świat — jej leki mają podbić Europę Zachodnią, a nawet Azję.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy