Zepter ma propozycję dla kobiet

Karolina Guzińska
opublikowano: 2000-04-21 00:00

Zepter ma propozycję dla kobiet

Zepter International Poland, firma należąca do międzynarodowego holdingu działającego w 54 krajach i zajmującego się produkcją i sprzedażą bezpośrednią, m.in. naczyń ze stali chirurgicznej, rozpoczęła nabór nowych pracowników. Firma wprowadza specjalny program aktywizacji zawodowej kobiet (Zepter Marketing System). Panie, obok osób o niskim poziomie wykształcenia i ludzi młodych do 24 roku życia, należą do grupy najbardziej zagrożonej bezrobociem. W 1998 r. bez pracy pozostawało w Polsce ponad milion kobiet — było ich 30 proc. więcej niż bezrobotnych mężczyzn.

Zdaniem przedstawicieli firmy Zepter, skierowana do kobiet propozycja umożliwi im podjęcie pracy pozwalającej na pogodzenie chęci realizacji zawodowej z życiem rodzinnym. Po bezpłatnych szkoleniach kobiety mogą zostać konsultantkami Zeptera i sprzedawać kosmetyki, biżuterię i inne wyroby firmy, jednocześnie oferując fachową poradę. Oczywiście zarobki będą uzależnione od efektywności pracownicy, jednak, jak zapewnia Zepter, będą one przewyższać średnią krajową. Według danych Federacji Europejskich Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (FEDSA) z siedzibą w Brukseli, kobiety stanowią 84 proc. wszystkich sprzedawców bezpośrednich, a sukcesy odnoszą zwłaszcza przy demonstrowaniu i sprzedaży kosmetyków i artykułów gospodarstwa domowego. KG