Czytasz dzięki

ZMorph skaluje się w 3D

opublikowano: 26-03-2020, 22:00

Spółka z Wrocławia pozyskała właśnie od inwestorów kapitał i szykuje się do kolejnej emisji i akwizycji.

ZMorph, producent drukarek 3D m.in. do zastosowań profesjonalnych, zakończył emisję akcji — pozyskał 5 mln zł od Warsaw Equity Group oraz mniejszych akcjonariuszy. Aktywna od 2013 r. na rynku spółka (od półtora roku jako spółka akcyjna) planuje intensywny rozwój. Teraz postawi na pracę nad dwoma nowymi modami drukarek, chce też zwiększyć zatrudnienie (obecnie jest to blisko 50 osób). Myśli ponadto o kolejnej akwizycji, choć nie będzie to już bezpośredni rynkowy rywal, jak w przypadku ubiegłorocznego przejęcia 3D Printers, ale podmiot działający na skraju sektora. Plan będzie mógł zostać realizowany po kolejnej emisji, planowanej na połowę 2020 r. W 2019 r. spółka wypracowała około 7 mln zł przychodów ze sprzedaży pierwszego urządzenia — ZMorph VX. Dzięki wymiennym głowicom umożliwia on dodatkowo obróbkę skrawaniem CNC czy wykonanie graweru laserem.

Finansowanie od Warsaw Equity Group umożliwia
nam pracę nad kolejnymi produktami. Premierę nowej drukarki planujemy na
listopad 2020 r. - mówi Maciej Nawrocki, prezes ZMorph.
Zobacz więcej

Strategia:

Finansowanie od Warsaw Equity Group umożliwia nam pracę nad kolejnymi produktami. Premierę nowej drukarki planujemy na listopad 2020 r. - mówi Maciej Nawrocki, prezes ZMorph.

— Nie jest to drukarka skierowana do szerokiego rynku odbiorów, ale do profesjonalistów potrzebującychdodatkowych funkcjonalności. Skala naszej sprzedaży nie jest więc duża — wyjaśnia Maciej Nawrocki, prezes spółki.

Kolejny produkt — ZMorph 3.0, dwugłowicowa drukarka o dużej powierzchni roboczej — będzie nadal kierowany do użytkowników profesjonalnych i przemysłowych, jednak ze względu na inną kombinację funkcjonalności będzie wypuszczona na szerszy rynek zbytu. Obecnie w przygotowaniach jest również model ZMorph LCD, czyli „drukarka pracująca w technologii żywicowej, skierowana przede wszystkim do rynku dentystycznego”. Sprzedaż pierwszego modelu drukarki realizowana była dotychczas głównie za granicą — w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej. Udział polskiego rynku stanowi tylko 5 proc. Poza krajem firma działa za pośrednictwem dystrybutorów: m.in. Matterhackers oraz Profound3D w USA, 3D Prima w Szwecji czy Brainary w Australii i Nowej Zelandii.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

— ZMorph tworzy zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w druku 3D, a jego rozwiązania i kompetencje pozwalają myśleć o dalszej ekspansji i wzroście skali — twierdzi Adam Markiel, dyrektor ds. inwestycji w Warsaw Equity Group.

OKIEM PRAKTYKA

Zatrzymany druk

MATEUSZ SIDOROWICZ, dyrektor marketingu, 3DGence

Polska jest dużym skupiskiem producentów drukarek 3D, co wyróżnia ją na tle świata. Firm z branży jest nawet kilkanaście, a na niektórych europejskich rynkach działają jedynie pojedyncze podmioty. Sęk w tym, że są to firmy aktywne głównie lokalnie, a nie międzynarodowo. Chodzi natomiast o firmy młode, nieposiadające dużego doświadczenia biznesowego oraz finansów potrzebnych do ekspansji zagranicznej. Polskich producentów docierających z produktami poza kraj jest więc niewielu. Z powodu pandemii koronawirusa ruch w branży znacząco się ograniczył. Firmy, które na co dzień korzystają z druku 3D, czasowo zamknęły lub ograniczyły aktywność. Dotyczy to zwłaszcza Włoch, Francji, Hiszpanii i Niemiec. Na pewno wpłynie to na sprzedaż w całej branży.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy