Znamy budowlane marki roku

DI
opublikowano: 12-06-2012, 10:51

31 maja 2012 r. w Pałacyku Otrębusy koło Warszawy odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród Budowlana Marka Roku 2012.

Walka o klienta w branży materiałów budowlanych toczy się z użyciem coraz bardziej nowoczesnych narzędzi. Programy lojalnościowe, szkolenia, doskonalenie samych produktów, utrzymywanie kontaktu z klientem poprzez tradycyjne i nowatorskie kanały komunikacji to tylko niektóre z przestrzeni działania firm promujących swoje marki. Kluczowym ogniwem w tym procesie jest adresat działań. Zależnie od tego na ile firmie uda się dotrzeć do osób decyzyjnych w procesie zakupowym na tyle nastąpi stabilizacja lub wzrost udziałów w rynku i dana marka umocni się jako wiodąca i zdobędzie coraz większe uznanie.

Zobacz więcej

Krzysztof Ogórek z Grupy Atlas z rąk Małgorzaty Walczak-Gomuły z ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku odbiera główną nagrodę - Złotą Budowlaną Markę Roku 2012

Ponieważ wyniki badań wskazują, że ogromny wpływ na decyzje zakupowe inwestorów wywierają wykonawcy poszczególnych prac budowlanych, to właśnie oni stali się grupą, która zostaje poddana badaniu aby stworzyć najpełniejszy na rynku Ranking - Budowlana Marka Roku, realizowany przez eksperta w dziedzinie badań rynkowych ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku od ośmiu edycji, w tym tytuł Budowlanej Marki Roku przyznano po raz siódmy.


Odbiór prestiżowych nagród jest tym wspanialszą chwilą dla producentów że zostały one przyznane głosami użytkowników produktów. Złota, Srebrna, Brązowa Budowlana Marka Roku 2012 to wiele mówiący tytuł poświadczający sukces rynkowy marki, której w danym roku udało się najlepiej dotrzeć do fachowców.


Nagrody dla najlepszych budowlanych marek wręczono podczas uroczystej Gali w Pałacyku w Otrębusach, Laureaci otrzymali dyplomy i statuetki Złotej, Srebrnej i Brązowej Budowlanej Marki Roku 2012  w klasyfikacji ogólnej oraz w 20-stu kategoriach materiałów budowlanych.


W jaki sposób firmom udaje się wypromować marki wśród fachowców? Jak można osiągnąć taki sukces? O opinię zwróciliśmy się do Joanny Florczak-Czujwid - Kierownika Projektu Budowlana Marka Roku 2012.


„W wynikach badania Rankingu Budowlana Marka Roku 2012 pojawiają się wskazania kilkudziesięciu marek  z każdej kategorii, nie można w żadnym razie mówić tu o jakimś monopolu. Natomiast warto zauważyć, że są marki, które zdobywają zwolenników w kilku kategoriach, tym samym w opinii fachowców używających ich na co dzień kumuluje się ich rozpoznawalność. Zatem i jakość produktów i konsekwentna strategia marketingowa, tworzą przywiązanie wykonawców prac budowlanych do marki. Po raz kolejny główną nagrodę zdobyła marka ATLAS, która jest postrzegana przez fachowców jako przyjazna dla nich oraz jest powszechnie rozpoznawalna wśród inwestorów. Niemniej jednak reszta branży nie próżnuje w swych działaniach marketingowych co widać w całej klasyfikacji. Producenci doskonale zdają sobie z tego sprawę, że konkurencja między nimi jest bardzo dynamiczna, zatem giganci polskiej budowlanki motywują się nawzajem do osiągania jeszcze lepszych rezultatów. Same zaś tytuły są przez producentów bardzo cenione i wykorzystywane jako ważny argument w walce o klienta a chwila wręczenia nagród gromadzi elitę polskiej przedsiębiorczości.”


A patrząc z drugiej strony, z punktu widzenia Klienta, dlaczego w decyzjach o wyborze danej marki warto sugerować się Rankingiem?
„Przede wszystkim należy pamiętać, że przywiązanie do marki przychodzi wraz z doświadczeniem a któż, jak nie fachowcy, wie o tym najlepiej. Zatem warto poznać ich opinie, i to bez względu na to, czy chcemy wybudować dom czy wyremontować  jakiekolwiek aplikacje. Badanie, na podstawie którego tworzony jest Ranking ukazuje spontaniczną znajomość marek, jest zatem w pełni niezależne i wiarygodne. Respondentom w żaden sposób nie sugeruje się do wyboru „pakietu” marek z danej kategorii. Nie ma tu również miejsca na subiektywne kryteria jurorskie. Wyniki Rankingu są tworzone na podstawie badania realizowanego na pełnej próbie badawczej firm wykonawczych z całej Polski sprofilowanych dla poszczególnych kategorii produktowych, w tej edycji badanych było 1646 przedsiębiorstw. Uzyskane lokaty są zatem miarodajnym barometrem funkcjonowania danej marki na rynku i w Polsce Ranking Budowlana Marka Roku jest nieporównywalny z żadnym innym, ze względu na zasięg i na tradycję. Zatem gdy udamy się po zakup materiałów budowlanych i wpadnie nam w oko produkt sygnowany logo Budowlana Marka Roku 2012, możemy takiemu produktowi zaufać.”

W Gali uczestniczyli przedstawiciele Zarządów, Działów Marketingu i Działów PR czołowych producentów materiałów budowlanych, członkowie instytucji i stowarzyszeń branżowych oraz media ogólnopolskie i specjalistyczne. Spotkanie stało się okazją do świętowania i gratulacji oraz podtrzymywania kontaktów biznesowych i integracji środowiska sektora budowlanego.


WYNIKI RANKINGU


ZŁOTA BUDOWLANA MARKA ROKU 2012: ATLAS
SREBRNA BUDOWLANA MARKA ROKU 2012: MAPEI
ZŁOTA BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 W KATEGORIACH:
•    BRAMY GARAŻOWE: HÖRMANN
•    DRZWI WEWNĘTRZNE: PORTA
•    FARBY DEKORACYJNE: DEKORAL
•    FUGI: MAPEI
•    GRZEJNIKI: PURMO
•    KLEJE DO PŁYTEK: MAPEI
•    KOSTKA BRUKOWA: POLBRUK
•    MATERIAŁY TERMOIZOLACYJNE - WEŁNA MINERALNA I SKALNA: ROCKWOOL
•    MATERIAŁY WZNOSZENIOWE: POROTHERM
•    OKNA DACHOWE: FAKRO
•    OKNA ELEWACYJNE: OKNOPLAST
•    PIANY: SOUDAL
•    PRODUKTY DO GŁADZENIA I WYRÓWNYWANIA ŚCIAN: CEKOL
•    SILIKONY: SOUDAL
•    SYSTEMY RYNNOWE: MARLEY
•    TYNKI DEKORACYJNE: ATLAS
•    ZAMOCOWANIA BUDOWLANE: WKRĘT-MET
•    MARKA PRZYJAZNA FACHOWCOM: ATLAS

SREBRNA BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 W KATEGORIACH:
•    BRAMY GARAŻOWE: WIŚNIOWSKI
•    FUGI: ATLAS
•    KLEJE DO PŁYTEK: ATLAS
•    KOSTKA BRUKOWA: BRUK-BET
•    OKNA DACHOWE: VELUX
•    PIANY: TYTAN
•    SILIKONY: TYTAN
•    ZAMOCOWANIA BUDOWLANE: FISCHER
•    MARKA PRZYJAZNA FACHOWCOM: MAPEI
BRĄZOWA BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 W KATEGORIACH:
•    DRZWI WEWNĘTRZNE: POL-SKONE
•    FARBY DEKORACYJNE: TIKKURILA
•    KOSTKA BRUKOWA: LIBET
•    ZAMOCOWANIA BUDOWLANE: KOELNER
•    MARKA PRZYJAZNA ŚRODOWISKU NATURALNEMU: TYTAN
CERTYFIKATY BUDOWLANA MARKA ROKU 2012:
•    DRZWI ZEWNĘTRZNE: HÖRMANN
•    MATERIAŁY TERMOIZOLACYJNE - WEŁNA MINERALNA I SKALNA: SCHWENK INSULATION
•    MATERIAŁY WZNOSZENIOWE: SILIKATY, TERMALICA
•    MARKA PRZYJAZNA FACHOWCOM: FARBY KABE, TYTAN


Szczegóły, relacje, regulamin znajdują się na stronie: www.rankingmarekbudowlanych.pl.

Zapraszamy do śledzenia kolejnej edycji Rankingu – Budowlana Marka Roku 2013.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Znamy budowlane marki roku