58 proc. Polaków, o 2 pkt. proc. więcej niż przed rokiem, jest gotowych zaciągnąć kredyt na przedmioty codziennego użytku – wynika z raportu Związku Przedsiębiorstw Finansowych (ZPF). Co czwarty z nich nie zastanawia się, czy będzie w stanie go spłacić. To alarmujące dane w okresie festiwalu zakupów w ramach Black Friday i Świąt, gdy sprzedawcy osiągają najwyższe wyniki w roku. Oferują liczne promocje, a konsumenci, jak podkreśla Marcin Czugan, prezes (ZPF), łatwo dają się skusić. Zwłaszcza podczas zakupów internetowych.
– Często kupujemy w nieprzemyślany sposób, pod wpływem chwili, co może odbić się na naszych finansach domowych. Ponadto „wirtualne” pieniądze wydaje się łatwiej niż te z portfela. Korzystajmy z promocji, ale z rozmysłem. Zróbmy listę potrzebnych rzeczy, sprawdźmy, czy produkty rzeczywiście są przecenione, a przede wszystkim nie wydawajmy więcej, niż pozwala nasz budżet – mówi Marcin Czugan.