Źródło wiedzy: plotka

DCZ
opublikowano: 02-01-2009, 00:00

To, jak pracownicy mówią o przedsiębiorstwie, wpływa na jego wizerunek. A od czego zależą ich opinie?

To, jak pracownicy mówią o przedsiębiorstwie, wpływa na jego wizerunek. A od czego zależą ich opinie?

Zdanie o firmie zależy głównie od warunków pracy, wysokości wynagrodzeń, formalnych i nieformalnych relacji między ludźmi. Przy czym opinie zatrudnionych zawsze niosą ze sobą pewne szanse i zagrożenia. Wśród prawdziwych i rzetelnych informacji o firmie pojawia się też wiele plotek i domysłów. A absurdalne plotki, związane np. z nagłymi zmianami w firmie, mogą być zgubne dla jej renomy. W interesie pracodawców i menedżerów jest zatem dbanie o dostarczanie podwładnym rzetelnych i wyczerpujących informacji o istotnych sprawach związanych z działalnością przedsiębiorstwa.

Tymczasem z sondy przeprowadzonej przez portal pracy Jobs.pl wynika, że najwięcej informacji o swojej firmie ludzie zdobywają podczas pogaduszek z kolegami i koleżankami z pracy. Taką odpowiedź wskazało 72 proc. biorących udział w badaniu. Zaledwie 10 proc. internautów za najważniejsze źródło informacji o firmie uznało okresowe zebrania i narady, a tylko 8 proc. — oficjalne powiadomienia i spotkania z przełożonymi. Z kolei informacyjną wartość firmowych biuletynów doceniło zaledwie 4 proc. ankietowanych.

— Regularne narady i zebrania to formalność, za którą menedżerowie zazwyczaj nie przepadają. Nieprzemyślane i źle zaplanowane spotkania często zabierają tylko czas, wprowadzając nierzadko jeszcze większy chaos informacyjny — uważa Anna Giertler z internetowego serwisu pracy Jobs.pl.

Sondę serwis przeprowadził na przełomie października i listopada 2008 r. Odpowiedzi udzieliło 756 internautów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane