Zurych: Airbusy zastąpią Jumbolino

Artur Lisowski
opublikowano: 1999-12-08 00:00

Zurych: Airbusy zastąpią Jumbolino

ROZBIEGÓWKA: Za wcześnie mówić o zmianach, które nastąpią po wykupieniu części akcji Polskich Linii Lotniczych LOT przez Swissair — ocenia Rolf Koller, generalny dyrektor linii Swissair w Polsce. fot. M. Pstrągowska

Jedną z pierwszych zmian, jakie nastąpią po wykupieniu 10 proc. akcji LOT-u przez Swissair, będzie wymiana maszyn, które kursują między Warszawą i Zurychem. Z uwagi na dużą częstotliwość połączeń wielu biznesmenów udając się do stolicy Szwajcarii wybiera transport autokarowy.

Najszybciej do stolicy Szwajcarii dolecieć można samolotami szwajcarskiej linii Swissair. Połączenia te obsługiwane są jednak przez linie Crossair.

— Od wiosny 2000 r., Swissair obsługiwać będzie te połączenia z Zurychem, które dotychczas obsługiwały linie Crossair. Zmieni się także rodzaj samolotów latających na tej trasie. Małe maszyny Jumbolino zostaną zastąpione przez Airbusy 320 — opowiada Rolf Koller, dyrektor szwajcarskich linii lotniczych Swissair w Polsce.

Rejsy do stolicy Szwajcarii odbywają się w dwa razy dziennie o 7.10 i 12.40. Przelot do Zurychu trwa średnio godzinę i czterdzieści pięć minut.

— Bilet otwarty roczny w klasie biznes kosztuje 883 USD (3,7 tys. zł), za miesięczny bilet w klasie ekonomicznej trzeba zapłacić 235 USD (0,98 tys. zł). Do tych cen dodać należy jeszcze opłaty lotniskowe (około 30 USD plus opłaty skarbowe) — mówi Rolf Koller.

Szwajcarski przewoźnik kusi swoich przyszłych klientów dodatkowymi usługami świadczonymi w klasie biznes.

— Każdy pasażer uczestniczący w programie Qualiflyer, a podróżujący klasą pierwszą lub biznes otrzymuje specjalną kartę magnetyczną, która ułatwia formalności biletowo-paszportowe przy wylocie. Zdecydowanie zmniejsza to czas, niezbędny do odprawy pasażera. Każdy pasażer klasy biznes ma również możliwość darmowego wypożyczenia na 24 godziny małego samochodu Smart w Zurychu i Brukseli. Z uwagi na ograniczoną liczbę tych pojazdów, wszyscy chętni powinni zgłosić zamiar skorzystania z niego przy rezerwowaniu biletu — tłumaczy Rolf Koller.

Bardzo ciekawym udogodnieniem dla podróżnych jest również możliwość transportowania bagażu z lotniska do wybranej stacji kolejowej w Szwajcarii. Opłata za taką usługę wynosi 20 franków od sztuki bagażu.

Na pokładach samolotów Swissair można korzystać z telefonu pokładowego oraz komputera. W ramach programu Qualiflyer osoby często podróżujące zbierają mile powietrzne, za które otrzymują darmowe przeloty, wycieczki oraz prezenty.

Wielu przewoźników

Na polskim rynku działa wielu przewoźników, którzy oferują połączenia autokarowe z Zurychem. Część z nich to linie szwajcarskie.

Za bilet w obie strony na tej trasie trzeba zapłacić od 400 do 450 zł. Osoby, które zdecydują się na podróż do Zurychu autokarem, muszą przeznaczyć na to 19-21 godzin. Z każdego większego miasta w Polsce do stolicy Szwajcarii odjeżdżają średnio 2-4 autobusy dziennie.

Przez Frankfurt lub Pragę

Dogodne połączenia ze stolicą Szwajcarii oferują również Polskie Koleje Państwowe. Najlepsze trasy wiodą przez Frankfurt lub Berlin dla mieszkańców Polski północnej lub środkowej oraz przez Pragę dla osób z południowej części kraju. Cena biletu w pierwszej klasie to 1,17 tys. zł. Do tego dodać trzeba 180 zł dopłaty za miejsce w wagonie sypialnym. Na podróż do Zurychu koleją przeznaczyć trzeba minimum 20 godzin.