Zysk BCP w 2001 roku był zgodny z prognozami

Reuters
opublikowano: 22-01-2002, 19:02

LIZBONA (Reuters) - Banco Comercial Portugues (BCP), największy niepaństwowy bank Portugalii, poinformował we wtorek, że jego zysk netto w 2001 roku wzrósł o 13 procent, zgodnie z oczekiwanimi analityków. Zysk netto za zeszły rok wzrósł do 571,7 miliona euro z 505,5 miliona w 2000 roku. Analitycy ankietowani przez Reutera spodziewali się 556,5-593 miliona euro. Bank podał

LIZBONA (Reuters) - Banco Comercial Portugues (BCP), największy niepaństwowy bank Portugalii, poinformował we wtorek, że jego zysk netto w 2001 roku wzrósł o 13 procent, zgodnie z oczekiwanimi analityków.

Zysk netto za zeszły rok wzrósł do 571,7 miliona euro z 505,5 miliona w 2000 roku. Analitycy ankietowani przez Reutera spodziewali się 556,5-593 miliona euro.

Bank podał również, że po odliczeniu pozycji nadzwyczajnych zysk netto wyniósłby 665,6 miliona euro. Rok wcześniej było to 498,2 miliona euro.

Na początku stycznia BCP zapowiadał, że zysk na akcję będzie niższy niż w 2000 roku z powdu słabych wyników ubezpieczyciela Eureko, w którym posiada 26,5 procent akcji.

Na początku miesiąca akcje BCP znacząco straciły na wartości, gdy z rady banku ustąpiło trzech jej dotychczasowych członków. Jednak przewodniczący rady Jorge Jardim Goncalves zapewnił, że strategia banku nie uległa zmianie.

BCP jest wiodącym inwestorem w polskim BIG-BG, w którym ma 44 procent akcji. W BIG-BG zaangażowany jest również Eureko, które wspólnie z polskim bankiem jest inwestorem strategicznym PZU.

BIG Bank Gdańskie podał we wtorek, że jego skonsolidowany zysk netto w 2001 roku wyniósł 64,2 miliona złotych wobec 56,4 miliona złotych w roku obrachunkowym 1999/2000, trwającym 15 miesięcy. W samym 2000 grupa BIG miała zysk w wysokości 45,1 miliona złotych.

Zysk netto samego banku wyniósł w 2001 roku 44,7 miliona złotych wobec 119,6 miliona złotych rok wcześniej.

((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, warsaw.newsroom@reuters.com))

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Reuters

Polecane