Z raportu giełdowego opublikowanego w piątek wynika, że zysk netto spółki wyniósł 9,2 mld CNY (1,26 mld USD). Spółka szacowała, że znajdzie się on w przedziale od 8,5 do 10 mld CNY. To wzrost o 100,4 proc. w ujęciu rocznym i spadek o 39 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Przychody spółki w I kw. 2025 r. wyniosły 170,36 mld CNY (23,38 mld USD), co stanowiło wzrost o 36,3 proc. rok do roku i spadek o 38 proc. kwartał do kwartału.
Marża brutto w pierwszym kwartale wyniosła 20,07 proc., co oznacza spadek o 0,64 punktu procentowego z 20,71 proc. rok wcześniej, ale wzrost o 3,05 punktu procentowego w porównaniu z IV kw. 2024 r.
Analitycy spodziewają się niewielkiego wpływu ceł na BYD biorąc pod uwagę, że firma nie sprzedaje samochodów osobowych w USA i ma solidne perspektywy zamówień z obszarów o wysokim wzroście, takich jak Ameryka Południowa i części Azji Południowo-Wschodniej.
Akcje BYD notowane na giełdzie w Hongkongu zamknęły się w piątek 1,7 proc. wyżej, co oznacza wzrost o prawie 50 proc. w skali roku.