Zysk Grupy Recykl wzrósł o 65 proc.

ISBNews
opublikowano: 12-02-2016, 10:42

Grupa Recykl wypracowała w 2015 r. 35,8 mln zł sprzedaży, 4 mln zł zysku ze sprzedaży i 2 mln zł zysku netto. To wzrosty sięgające odpowiednio: 18%, 79% i 65% r/r, podała spółka.

EBITDA wyniosła 8,8 mln zł, przy 25% rentowności, podano także.

"Nasze rezultaty finansowe od kilku kwartałów ulegają poprawie. W IV kwartale przekroczyliśmy plany produkcyjne, a jednocześnie zwiększyliśmy wolumen sprzedaży w każdej grupie asortymentowej. Wyniki finansowe na poziomach operacyjnych są coraz lepsze" - powiedział prezes Roman Stachowiak, cytowany w komunikacie.

W samym IV kwartale 2015 przychody ze sprzedaży spółki wzrosły o 16% r/r i wyniosły 9,5 mln zł (50% r/r) zysk ze sprzedaży brutto to 1,3 mln zł (22% r/r), a wynik EBITDA -2,1 mln zł. Strata na poziomie netto w wysokości 62 tys. zł wynika z dokonania odpisów wartości spółek zależnych i utworzonych rezerw, podano w materiale.

"Nieznaczna strata netto to skutek czynności, które planowaliśmy od dawna, czyli dokonania odpisów i utworzenia niezbędnych rezerw" - powiedział Stachowiak.

Spółka w IV kwartale 2015 r. zawiązała rezerwy w wysokości 0,5 mln zł wynikające m.in. z: aktualizacji należności, czy nieopłaconych zobowiązań. W tym okresie dokonano także całorocznego odpisu wartości firmy jednostek zależnych na poziomie 460 tys. zł.

"Naszym celem jest dalsze umacnianie się na pozycji największego w kraju wytwórcy granulatów gumowych ze zużytych opon. Jednocześnie nie wycofujemy się z naszych planów w zakresie przejścia na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie" - dodał Stachowiak.

Pod koniec ub.r. spółka zapowiadała, że będzie chciała "poważniej przymierzyć się" do przejścia na rynek główny GPW w 2018 r.

Spółki z Grupy Recykl prowadzą zbiórkę zużytych opon, wytwarzają granulat gumowy wykorzystywany w wielu dziedzinach gospodarki, a także oferują usługi recyklingu i odzysku zużytych opon oraz w imieniu producentów i importerów opon prowadzą rozliczenia z tytułu opłaty produktowej. Grupa posiada zakłady w Śremie, Krośnie Odrzańskim i Chełmie oraz sieć zbiórki. Spółka jest notowana na NewConnect od stycznia 2011 r.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane