Zysk Hyundaia najniższy od pięciu lat

opublikowano: 26-01-2016, 06:58

Koncern Hyundai Motor, jeden z dwóch największych producentów samochodów w Korei Południowej nie zaliczy ubiegłego roku do specjalnie udanych, donosi Bloomberg.

W 2015 r. spółka wypracowała bowiem najniższy zysk do pięciu lat, po tym jak spadek dostaw do Chin przeważył nad wzrostem sprzedaży w USA, Europie i na rodzimym rynku.

Hyundai Tucson
Wyświetl galerię [1/2]

Hyundai Tucson MB

Zysk netto Hyundaia, spadł o 13 proc. do 6,42 bln wonów (5,3 mld USD), ale okazał się nieznacznie lepszy od średniej prognoz analityków, zakładającej wynik na poziomie 6,35 bln wonów.

Tymczasem sprzedaż zwiększyła się o 3 proc. do 92 bln wonów.

Zysk spółki spadał tym samym trzeci rok z rzędu, zaś koncern po raz pierwszy od 2008 r. nie był w stanie zrealizować celu sprzedażowego po spadku dostaw do Chin, a niekorzystne kursy walutowe zmniejszyły zyski na rynkach w Rosji i Brazylii.

W ostatnim, kwartale 2015 r. zysk spadł do 1,63 bln wonów (prognoza 1,6 bln), co było ósmym z rzędu spadkiem tego wskaźnika. Zysk operacyjny obniżył się o 19 proc. do 1,52 bln wonów wobec prognozy 1,68 bln. 

Przychody wyniosły 24,8 bln wonów podczas gdy analitycy oczekiwali wyniku rzędu 24,5 bln. 

Sprzedaż na chińskim rynku spadła w minionym roku po raz pierwszy od 2007 r. (nie podano danych procentowych). Z kolei sprzedaż fabryczna w Rosji i Brazylii zmniejszyła się odpowiednio o 3,2 i 2,7 proc. 

Tymczasem sprzedaż w USA, drugim pod względem wielkości rynku dla południowokoreańskiego koncernu zwiększyła się o 5 proc. zaś na rodzimym rynku, gdzie realizowana jest najwyższa marża, wzrosła o 4,2 proc. wsparta przez spory popyt na modele Suv-ów Tucsoni Santa Fe.

W 2016 r. firma oczekuje najniższej dynamiki wzrostu sprzedaży od 2006 r. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu