Zysk Lime'a urósł trzycyfrowo

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2024-04-07 20:00

W 2023 r. polscy użytkownicy platformy okrążyli na elektrycznych hulajnogach kulę ziemską… 140 razy. Wzrost zainteresowania usługami Lime'a na całym świecie zaowocował rekordowymi wynikami.

przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • ile zarobił w 2023 r. Lime - lider rynku współdzielonych hulajnóg i rowerów
  • ilu użytkowników korzysta z tych pojazdów
  • jakie jest zainteresowanie usługami platformy w Polsce
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

5,6 mln km  - tyle na współdzielonych, elektrycznych pojazdach Lime'a przejechali w 2023 r. polscy użytkownicy tej platformy.  To równowartość 140 podróży dookoła świata. Lime chwali się, że dzięki temu uniknięto niemal 1 mln przejazdów samochodami, a emisję CO2 zredukowano o 298 ton. Od rozpoczęcia działalności Lime'a w naszym kraju (październik 2018 r.) amatorzy jego hulajnóg wykonali 20,8 mln przejazdów, a w zeszłym roku jeździli średnio 2,5 razy częściej niż dwa lata wcześniej.

- W minionym roku zwiększyła się średnia liczba przejazdów na jednego użytkownika. Oznacza to, że nie korzystają oni z naszej oferty okazjonalnie, czy tylko podczas wakacji - e-hulajnogi stały się środkiem transportu służącym mieszkańcom na co dzień. Jesteśmy na bardzo dobrej drodze do realizacji naszej misji, aby mikromobilność była doskonałym uzupełnieniem dla transportu publicznego - komentuje Damian Kupczak z Lime'a Polska.

Obecnie platforma działa w ponad 30 polskich miastach i dysponuje flotą 23 tys. elektrycznych hulajnóg.  

Zainteresowanie usługami Lime'a rośnie nie tylko w Polsce. W 2023 r. użytkownicy jego pojazdów wykonali łącznie 156 mln przejazdów o rekordowej wartości ponad 616 mln USD (+32 proc. r/r).

Wyniki finansowe były adekwatne - skorygowana EBITDA wyniosła 90 mln USD, co oznacza wzrost r/r o imponujące 500 proc. 

- Ubiegły rok był dla nas przełomowy. Osiągnęliśmy znaczący wzrost wartości przejazdów i skorygowanej EBITDA. Jest to istotne potwierdzenie, że jesteśmy zdolni do realizacji naszej długoterminowej misji dekarbonizacji transportu. Większa niż

kiedykolwiek wcześniej była też liczba użytkowników korzystających z naszych e-rowerów i e-hulajnóg. Jestem również zbudowany podejściem miast do naszych bezemisyjnych, dwukołowych środków transportu, jako rozwiązania problemu złej jakości powietrza, korków i zagrożenia związanego ze zmianami klimatu - mówi Wayne Ting, prezes Lime.

Firma planuje ekspansję w kolejnych miastach. Chwali się, że wygrywa 9 na 10 przetargów, w których startuje.  Średnio miesięcznie z usług platformy korzysta 3,1 mln osób na całym świecie. Od początku jej istnienia (2017 r.) użytkownicy wykonali ponad 0,5 mld przejazdów.  Elektryczne jednoślady Lime'a można spotkać w ponad 280 miastach w prawie 30 krajach.  W 2021 r. firma została wpisana na listę 100 najbardziej wpływowych na świecie magazynu "Time".