Przychody właściciela sieci sklepów dyskontowych wzrosły o 23 proc. do 2,8 mld EUR (przy założeniu stałego kursu walutowego), a wzrost przychodów w warunkach porównywalnych wyniósł 11,1 proc.
EBITDA wg MSSF 16 zwiększyła się o 11 proc. do 377 mln EUR.
W I półroczu spółka otworzyła 166 sklepów. Cel na ten rok to 550 nowych sklepów netto.
„Utrzymujemy dobrą pozycję i w drugim półroczu marże brutto będą rosły, dzięki pozytywnemu wpływowi niektórych kosztów po stronie kosztów podstawowych, w tym towarów i frachtu. Skupiamy się na realizacji naszej strategii i pozostajemy na dobrej drodze do osiągnięcia całorocznego wzrostu EBITDA zgodnie z wcześniejszymi prognozami" - komentuje Trevor Masters, dyrektor generalny Pepco, cytowany w informacji prasowej.
Spółka przewiduje w roku obrotowym wzrost przychodów na poziomie nieco mniej niż 20 proc. i kilkunastoprocentowy wzrost EBITDA.
Na początku sesji we wtorek, 6 czerwca, kurs Pepco spadł o 4,5 proc., najmocniej od pół roku.