PURCHASE, USA (Reuters) - Zysk netto producent napojów gazowanych, soków i zakąsek, PepsiCo wzrósł w pierwszym kwartale tego roku o 18 procent, dzięki wzrostowi sprzedaży nowych napojów w USA.
W pierwszych trzech miesiącach 2001 koncern zarobił 498 milionów dolarów, czyli 34 centy na akcję. W analogicznym okresie ubiegłego roku zysk wyniósł 422 milionów dolarów, czyli 29 centów.
Analitycy ankietowani przez Thomson Financial/First Call spodziewali się zysku rzędu 33 centów na akcję.
Przychody wzrosły o osiem procent do 4,54 miliarda dolarów. Spółka odnotowała znaczący wzrost sprzedaży nowych produktów w USA, takich jak bezkofeinowego napoju Sierra Mist i wody mineralnej Aquafina.
Do końca drugiego kwartału PepsiCo zamierza sfinalizować zakup producenta płatków śniadaniowych, Quaker Oats.
((Reuters Serwis Polski, tel. +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))