Żywiec ratuje Heinekena

Reuters, Marcin Goralewski
opublikowano: 2004-09-09 00:00

Dobre wyniki Żywca i browarów z Azji ratują sprzedaż holenderskiego Heinekena. Gorzej z zyskiem netto.

Grupa Żywiec, jeden z głównych graczy na polskim rynku piwa, liczy, że w drugim półroczu uda mu się utrzymać dynamikę wzrostu wyników z pierwszego. Po półroczu giełdowy browar wypracował 134 mln zł zysku (wzrost o 33 proc. w porównaniu z 2003 r.) przy 1,73 mld zł przychodów (wzrost o 17 proc.). Grupa, którą tworzy sześć browarów — w tym dwa przejęte od Brau Union (bydgoski Kujawiak i Browary Warszawskie) — nie jest zainteresowana przejęciami.

— Choć jak się nadarzy dobra okazja, to ją rozważymy — zastrzega Nico Nusmeier, prezes Żywca.

Gorzej radzi sobie Heineken, inwestor branżowy Żywca. Holenderski browar, trzeci gracz na świecie, zarobił w pierwszym półroczu o 27 proc. mniej niż przed rokiem i ostrzegł, że w tym roku nie uda się utrzymać ubiegłorocznych wyników. Powód? Spadająca konsumpcja piwa. Spółka wypracowała 293 mln EUR zysku przy 4,8 mld EUR przychodów. 11-proc. wzrost sprzedaży to zasługa spółek z Europy Wschodniej i Azji.