Marka osobista - narzędzie biznesowe XXI wieku

Marka osobista jest unikalną kompozycją wielu elementów, składających się na odbiór danej osoby przez jej otoczenie. Siłą marki jest autentyczność. To autentyczność sprawia, że otoczenie nam ufa.

Marka osobista emanuje naszym wnętrzem

Pierwsza definicja marki osobistej pojawiła się w publikacji Be Your Own Brand, z 1999 r.. Marketerzy David McNally i Karl Speak napisali: „Twoja marka, to percepcja Ciebie oraz emocje, jakie budzi u innych, doświadczenie obcowania z Tobą”.

Marki personalne są fantastycznymi narzędziami wspierającymi nasz rozwój osobisty oraz naszą komunikację w przestrzeni publicznej, biznesowej i prywatnej. Pomagają zarówno nam samym jak i naszemu otoczeniu lepiej nas poznać. Przypisać do nas określone cechy, wartości, talenty. Pomagają nam się wyróżnić, ale też uzasadnić wycenę oferowanej przez nas pracy, produktu czy usługi.

Budowanie marki osobistej to jest proces, który wymaga czasu, zaangażowania oraz stałego rozwoju.

Warto go zacząć od wnętrza - od poznania i zrozumienia siebie - swojej osobowości, swoich wartości, talentów, pasji, postaw, myśli, celów. Zrozumieć jakie niesiemy emocje, jaką energią emanujemy i jak skutecznie zarządzać tymi obszarami. Warto także przyjrzeć się poczuciu własnej wartości czyli samoocenie. Zrobić rachunek umiejętności, zdolności i kompetencji. Uświadomić sobie nasze charakterystyczne, indywidualne wyróżniki, dzięki którym będziemy w stanie zbudować silny i łatwo dostępny ślad naszej marki w pamięci odbiorców. Ślad, który sprawi, że inni będą nas dobrze pamiętać, że nasza marka będzie u nich Top of Mind. Zawsze pod ręką, gdy będą poszukiwać kompetencji, usług, czy produktów, które oferujemy.

Kolejne kroki na drodze do budowania marki osobistej, to:

▪️ Strategia jej rozwoju i komunikacji. Świadome dobieranie ścieżek rozwoju, osób, z którymi współpracujemy, kanałów komunikacji.

▪️ Dbanie o nasze wnętrze, o jakość relacji ze sobą i z otoczeniem.

▪️ Szukanie inspiracji, mądre i przemyślane inwestowanie w siebie.

▪️ Sprawdzanie, czy wybrane do komunikacji, czy rozwoju naszej marki narzędzia działają, a jeśli nie to wybieranie nowych.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Bazą komunikacji marki osobistej jest wizerunek

Bardzo ważnym elementem marki osobistej jest jej komunikacja wizualna. Wizerunek, w pełni spójny z naszą tożsamością, celami, aktywnościami zawodowymi oraz wartościami. Wizerunek niosący przekaz, który da się zamknąć w jednym zdaniu. W zdaniu, które nasze otoczenie przeczyta w ciągu pierwszych najważniejszych pięciu sekund spotkania z nami, kiedy powstaje pierwsze wrażenie.

Wizerunek jest bardzo silnym, a jednocześnie intuicyjnym narzędziem komunikacji. Warto wiedzieć, że aby przetworzyć słowa drugiej osoby potrzebujemy toru centralnego czyli pełnej świadomości i koncentracji uwagi, za które płacimy naszą energią. Natomiast obraz drugiej osoby, czyli wizerunek przetwarzamy peryferycznie czyli podświadomie. Najczęściej potrzebna jest tylko nasza niezaangażowana obecność. Stoimy obok kogoś i nasz mózg bezwysiłkowo przetwarza jego komunikację wizualną.

Weź udział w warsztatach „Visual Personal Branding Mastereclass – Jak świadomie zarządzać swoim wizerunkiem”, 12 czerwca 2025 r.>>

Jakie korzyści daje nam dbanie o markę osobistą?

Dobrze zaplanowane budowanie marki osobistej, jej świadomy rozwój i codzienna dbałość o jej spójność przekłada się bezpośrednio na wzrost satysfakcji zawodowej, zwiększenie skuteczności w realizacji celów biznesowych, świadome kształtowanie dynamiki własnych zarobków, czy też przychodów firmy, organizacji. Wspiera budowanie jakościowych relacji biznesowych. Wzmacnia markę firmy, organizacji, w której się działamy. Wpływa na pomyślność przebiegu ścieżki kariery.

Autor: Natalia Jaszczyk, HR, Consumer & Image Psychologist, Business Owner Sana Consulting Training & Research and Free From Advice

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.