Trendy 2025: Komunikacja, która angażuje i wzmacnia markę pracodawcy

Choć każdy z raportów trendowych na 2025 rok opowiada o obecnych nurtach i nadchodzących zmianach z nieco innej perspektywy, wyłania się z nich dość spójny przekaz. Wciąż tkwimy w postpandemicznej rzeczywistości, jesteśmy zmęczeni technologią, która wywołuje w nas poczucie izolacji, a dezinformacja napędza kryzys zaufania do cyfrowych doświadczeń. Zwracamy się ku korzeniom, szukając połączeń międzyludzkich i optymizmu, skupiając się na dobrym samopoczuciu, ruchu i relacjach. W jaki sposób możemy wprowadzić te trendy do employer brandingu i komunikacji w naszych organizacjach?

Ruch analogowy – budowanie wspólnoty

Zgodnie z raportem VML, 67% ludzi uważa samotność za epidemię, a 70% twierdzi, że nie ma już poczucia wspólnoty. To pole do działań dla marek i ogrom możliwości do budowania społeczności wśród pracowników i wokół firmy. Raporty potwierdzają, że coraz chętniej odłączamy się od świata wirtualnego i skupiamy się na budowaniu znaczących interakcji w prawdziwym życiu. „Ruch analogowy” jest odpowiedzią na powszechne zmęczenie, a wręcz wypalenie związane z nieustannym kontaktem z ekranami. Zwracamy się ku zajęciom i sposobom spędzania czasu, które ich nie potrzebują, a jednocześnie pozwalają na nawiązanie kontaktu z drugim człowiekiem. Wzrost zainteresowania warsztatami, których celem jest nie tylko realizacja pasji, ale też tworzenie społeczności, możemy przekuć na działania skierowane do członków organizacji. Ruch i wellbeing także staje się platformą do poznawania ludzi – nie chodzi już tylko o zdrowie, ale o budowanie połączeń międzyludzkich. W ING Banku Śląskim funkcjonuje Mocodajnia, przestrzeń udostępniana pracownikom do wspólnego realizowania pasji, od klubu książki po naukę tańca. W LPP działa program SPLOT, w ramach którego pracownicy dzielą się swoimi zainteresowaniami z koleżankami i kolegami z firmy, a sportowy LPP Team co roku zrzesza coraz więcej miłośników kolarstwa i biegania. Działania pozwalające na tworzenie społeczności wokół danej idei, zabawy czy sportu stają się coraz bardziej pożądanym benefitem, przywiązującym pracownika do organizacji.

Joyconomytrend zwrotu ku optymizmowi

Joyconomy, zwrot ku zabawie i optymizmowi w odpowiedzi na trudności i niepewność postpandemicznego świata, to trend, który towarzyszy nam od 2023 roku. Rozśmieszenie to najłatwiejszy sposób na nawiązanie kontaktu, a także duża szansa na rozprzestrzenienie się informacji, bo z humorem chętniej wchodzimy w interakcję, i chętnie się nim dzielimy. Podobny zabieg możemy wykorzystać wewnątrz organizacji, wychodząc poza schematy w komunikacji z pracownikami. Zabawa nie musi dotyczyć samych produktów czy treści, może skupić się na… opakowaniach. Chaos packaging to trend, który bawi się formą. Oliwa z oliwek w puszce po napoju gazowanym (Graza Olive Oil), SPF w pojemniku bitej śmietany (Classic Whip SPF 30 marki Vacation), zestaw kosmetyków w pudełku przypominającym ten od pizzy (zestaw błyszczyków NYX Professional Makeup x Home Alone Little Nero's Pizza). Tego zabiegu możemy użyć, tworząc gadżety dla pracowników czy potencjalnych kandydatów, a na pewno wyróżnimy się w tłumie standardowych zestawów onboardingowych czy bazowych gadżetów rozdawanych na targach pracy. W LPP Logistics karteczki przybrały postać palet, a firma Gadget Master ma w swojej ofercie naklejki memo w formie plastrów.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Nowe podejście do grafiki – AI, surrealizm i kolory dopaminowe

Poszukiwanie szczęścia i optymizmu widzimy w trendach dotyczących materiałów graficznych. Wciąż stawiamy na kolory dopaminowe, maksymalizm i ekspresję. Raporty trendowe przygotowane przez Pinterest i Canvę skupiają się na propozycjach pełnych barw i zabawy, od surrealizmu i futurystycznych form botanicznych po estetykę nawiązującą do lalek czy baśni. Jednym z trendów wyróżnionych w raporcie Adobe „Creative trends 2025” jest przekraczanie działań fantazji poprzez wykorzystywanie obrazów generowanych przez AI. To narzędzie pozwala nam na tworzenie grafik, które idealnie wpisują się w styl surrealizmu, przyciągając uwagę i wychodząc poza utarte schematy komunikowania się z pracownikami lub potencjalnymi kandydatami. To bodziec, który może skłonić nas do zmiany podejścia do tworzonych przez nas materiałów graficznych i wyjścia poza formalne, korporacyjne schematy. Coca Cola we współpracy z OpenAI i Bain & Company przygotowała platformę „Create Real Magic”, pozwalającą na tworzenie własnych treści z zastosowaniem GPT4 i DALL-E oraz assetów brandowych. LPP z kolei wykorzystało koncepcję FOOH w kampanii employer brandingowej LPP „Przyciągamy produktami, inspirujemy ludźmi”, pokazując charakterystyczne miejsca w największych polskich miastach jako place zabaw. Co w sytuacji, gdy nasza branża lub firma opiera się na tradycji? Odpowiedzią są trendy new-retro i folklor, który świetnie możemy wpleść w nasze działania.

Zmiany w obecnym świecie sprzyjają budowaniu autentycznych połączeń międzyludzkich i społeczności. Organizacje mogą wzmacniać zaangażowanie pracowników poprzez analogowe doświadczenia, wellbeing, kreatywną komunikację i odważne rozwiązania graficzne. W 2025 roku employer branding będzie oparty na prawdziwych relacjach – budowanie wspólnoty to już nie tylko trend, ale konieczność.

Weź udział w konferencji "Komunikacja wewnętrzna 2025 - największe wyzwania i najlepsze praktyki", 6 marca, Warszawa>>

Źródła:

The Future 100: trends & change to watch in 2025. Report by VML Intelligence.

Raport Accenture Life Trends 2025

Pinterest Predicts 2025

Canva Design Trends 2025

Adobe Creative Trends 2025

Webinar Trendy 2025, PRÊT-À-CREATE i trendify.lab

Autorka: Karolina Czajewska, starsza specjalistka ds. employer brandingu LPP

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.