10 najlepszych reklam i wielka kasa w Super Bowl

DI
01-02-2015, 07:49

W niedzielę kolejny mecz o Super Bowl, który dla Amerykanów jest nie tylko wydarzeniem sportowym, ale także świętem pieniędzy.

O kasie przy okazji Super Bowl mówi się praktycznie na każdym kroku. Składy drużyn warte są dziesiątki milionów, a fani przed telewizorami pompują ceny reklam.  

W meczu o wszystko zmierzą się zespoły New England Patriots i Seattle Seahawks. Pierwsza drużyna należy do Roberta Krafta, prezesa koncernu Kraft Group, który inwestuje w sport, zakłady produkcyjne i nieruchomości. Właścicielem ekipy Seahawks jest z kolei Paul Allen, miliarder i współzałożyciel koncernu Microsoft. W samych lożach dla VIP-ów zasiądą w niedzielę ludzie warci fortunę.  

„USA Today” zauważa, że najbliższy mecz to także rywalizacja dwóch regionów mocnych pod względem biznesu. Nie zagrają przecież zespoły z amerykańskiej prowincji, ale ekipy z miast ważnych z gospodarczego punktu widzenia. Rywalizacja na polu biznesowym już się jednak rozstrzygnęła na korzyść Patriots.  

Dziennik przyjrzał się danym giełdowym. Indeks spółek z siedzibą w strefie Greater Boston zyskał w ostatnim roku 15,7 proc., natomiast indeks firm z Seattle 12,5 proc. Jeśli weźmiemy pod uwagę trzy ostatnie lata, to Boston zanotował wzrost o 68 proc., natomiast Seattle zyskało 60 proc.  

Nie wiemy, kto wygra w niedzielę, ale pod względem biznesowym powinna to być drużyna New England Patriots. Innego zdania mogą być jednak inwestorzy. Seattle to drużyna z ligi NFC. Super Bowl Indicator, prognozujący wzrosty na Wall Street, gdy NFC bije AFC sprawdzał się dotąd w 80 proc. przypadków.

W nocy wszyscy trzymamy kciuki za Seattle Seahawks! Powód? Super Bowl indicator myli się tylko raz na pięć lat http://t.co/KGBK6MO7Zv


To nie koniec rywalizacji z dolarami w tle. Super Bowl oglądają zarówno bogacze, jak i biedniejsza ludność. W zeszłym roku przed telewizorami zasiadło ponad 111 mln Amerykanów. Super Bowl to nie tylko futbol amerykański, ale także bitwa reklamodawców, którą fani różnych marek śledzą z zapartym tchem. W tym roku spot długości 30 sekund kosztował rekordowe 4,5 mln USD.  

Już przed meczem zaczęły się w sieci pojawiać rankingi najlepszych reklam. W tym roku promują się m.in. Pepsi, Lexus, Mercedes-Benz i Geico.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / 10 najlepszych reklam i wielka kasa w Super Bowl