Z nowej edycji programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej (FEdPW) na lata 2021-2027 mogą korzystać podmioty z województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego i po raz pierwszy z mazowieckiego z wyjątkiem Warszawy i ościennych powiatów.
Mikro-, małe i średnie firmy z tych obszarów (albo prowadzące działalność na tym terenie) mogą dostać w rozpoczętym właśnie naborze kwotę do 3 mln zł na opracowanie strategii wzorniczej w przedsiębiorstwie i wdrożenie jej - poinformowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
"Celem konkursu jest kompleksowe wsparcie firm z sektora MŚP w zakresie wykorzystania procesów wzorniczych w celu lepszego dostosowania ich oferty do potrzeb, wymagań i oczekiwań klientów oraz zwiększenia atrakcyjności ich produktów i usług, co w efekcie przyczyni się do poprawienia pozycji rynkowej tych przedsiębiorców" - podała PARP w komunikacie.
Minimalna wartość kosztów kwalifikowanych projektu może wynieść 200 tys. zł. Przedsiębiorstwo może wnieść minimum 15 proc. wkład własny do projektu.
Pieniądze można dostać np. na koszty usług doradczych związanych z przeprowadzeniem audytu wzorniczego, opracowaniem strategii wzorniczej i jej wdrożeniem, na niezbędne nabycie oprogramowania, patentów, licencji, praw własności intelektualnej, ale też na koszty robót i materiałów budowlanych związanych z instalacją maszyn i urządzeń.
"Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wspiera rozwój i wdrażanie strategii wzorniczej w firmach na wielu płaszczyznach i od wielu lat" - przypomina cytowany w komunikacie prezes PARP Dariusz Budrowski. Dodał, że na wcześniejsze projekty z konkursów z dofinansowaniem z UE, np. "Design dla przedsiębiorców", "Wzór na konkurencję:, "Granty na dizajn" przeznaczono ok. 1 mld zł.
"W ramach oferty skierowanej konkretnie do regionu Polski Wschodniej wzornictwo wspierane jest już kolejny raz. Efektywny proces wzorniczy pozwala na wdrożenie nowych rozwiązań produktowych np. w zakresie wyglądu i funkcjonalności – przykładami mogą być przedmioty codziennego użytku jak linie mebli, linie odzieżowe czy opakowania spożywcze" - dodaje Budrowski.