100-tysięczny mercedes Atego opuścił fabrykę
W fabryce samochodów ciężarowych DaimlerChrysler AG w Wörth, wyprodukowany został stutysięczny samochód ciężarowy Atego. Jubileuszowy pojazd, Atego 818, przekazany został hurtowni artykułów sanitarnych Cordes & Graewe z Bremy.
Atego został wprowadzony na rynek wiosną 1998 roku. W ofercie Mercedes-Benz znalazły się wówczas pojazdy ciężarowe Atego klasy lekkiej (od 6 do 15 ton), a jesienią gamę pojazdów uzupełniono o Atego klasy ciężkiej. Zakres zastosowań pojazdów tej grupy jest szeroki, w zależności od ciężaru: od transportu dystrybucyjnego przez transport dalekobieżny, po przewozy w budownictwie i ruchu miejskim.
Od momentu wprowadzenia modelu na rynek dokonano wielu unowocześnień tych pojazdów, a niektóre z nich są jeszcze na etapie wdrażania. Sto tysięcy Atego wyprodukowano w ciągu niecałych trzech lat. Jego poprzednik Mercedes-Benz LK, potrzebował na to sześć lat.
Obecnie z taśm montażowych zjeżdża codziennie 140 egzemplarzy Atego. Są one dostarczane do ponad osiemdziesięciu krajów świata, w tym także do Chin, Hongkongu i Izraela. W Europie najwięcej sprzedano ich w Niemczech, bo 15 tys. sztuk, w Wielkiej Brytanii — 3 tys., Francji — 2,3 tys., a we Włoszech —1,3 tys. Natomiast w Polsce w sumie 890 sztuk.