11 bit studios pod kreską w I kwartale

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2024-05-23 17:35

Producent i wydawca gier zakończył pierwszy kwartał z 1,6 mln zł straty netto. Nakłady na „Indikę” już się zwróciły.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W pierwszym kwartale 2024 r. 11 bit studios wypracowało 15,33 mln zł przychodów ze sprzedaży. Strata operacyjna sięgnęła 1,03 mln zł, a netto 1,6 mln zł. 48 proc. udziału w przychodach spółki w tym okresie miały przychody ze sprzedaży wydawanych przez nią gier innych studiów na czele z „The Invincible” i „The Thaumaturge”, które to produkcje zadebiutowały odpowiednio 6 listopada 2023 r. i 4 marca 2024 r.

- Co prawda sprzedaż obu gier w okresach okołopremierowych była nieco słabsza niż zakładaliśmy, jednak z satysfakcją odnotowujemy, że fani dobrze reagują na pierwsze promocje cenowe. To powinno przełożyć się pozytywnie na sprzedaż w długim, kilkuletnim horyzoncie – mówi Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios.

Informuje, że zgodnie z oczekiwaniami wypadła za to niedawna premiera „Indiki”, która w wersji na komputery PC zadebiutowała 2 maja, a w wersjach konsolowych 17 maja tego roku. Deklaruje, że ta niewielka inwestycja, jeśli chodzi o zaangażowanie kapitałowe spółki, zwróciła się już w całości.

Kluczowy wpływ na tegoroczne wyniki będą miały premiery „Frostpunka 2” i „The Alters”. Pierwsza z gier trafi na sklepowe półki, w wersji na komputery PC i Mac, 25 lipca. Premiera „The Alters” planowana jest niewiele później, również w trzecim kwartale tego roku.

Prezes zapewnia, że prowadzone w trybie ciągłym testy wewnętrzne i cykliczne testy zewnętrzne pozwalają spółce uporać się z wyprzedzeniem z wszystkimi uwagami zgłaszanymi przez szerokie grono osób, w tym testerów i graczy, którzy zdecydowali się nabyć edycję deluxe „Frostpunka 2”.

Posiadacze tej wersji mogli w kwietniu, przez jeden tydzień, swobodnie testować fragment rozgrywki. „Frostpunk 2” jest jednocześnie pierwszą grą w historii 11 bit studios dostępną w przedsprzedaży.

- Z perspektywy kilkutygodniowych doświadczeń decyzję o jej uruchomieniu możemy ocenić jednoznacznie pozytywnie. Podobnie jednoznacznie pozytywnie oceniamy decyzję o organizacji, również po raz pierwszy w naszej historii, dwudniowych pokazów „Frostpunka 2” i „The Alters” dla przedstawicieli mediów branżowych i influencerów – mówi Przemysław Marszał.

Na zaproszenie 11 bit studios do Warszawy przyjechało blisko 100 gości z całego świata. Relacje dziennikarzy będą dostępne za kilka dni. Embargo informacyjne na “The Alters” zniknie w piątek, 24 maja. Dla “Frostpunka 2” będzie to poniedziałek, 27 maja.