11 bit studios stawia na Chiny

Producent gier rozpoczął współpracę z chińskim gigantem Tencent, który będzie sprzedawał grę „This War of Mine”.

Warszawska firma wchodzi do Chin, które są drugim największym na świecie rynkiem gier. Jest to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z chińskim gigantem Tencent, który rozpoczął sprzedaż największego hitu 11 bit studios „This War of Mine” na swojej platformie Tencent Games Platform. Tytuł w chińskiej wersji językowej jest sprzedawany po 68 juanów, czyli ok. 41 zł za sztukę.

– Liczymy, że Tencent, który jest absolutnym liderem na chińskim rynku gier komputerowych, pomoże nam w dotarciu z naszą grą do rzesz nowych klientów z tego regionu świata – deklaruje Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios.

Strategia warszawskiego producenta gier komputerowych zakłada mocny rozwój na rynkach azjatyckich. Szczególnie, że według prognoz już w tym roku Chiny powinny wyprzedzić USA i stać się największym rynkiem gier komputerowych na świecie. 

- Jeśli ktoś chcę odnosić sukcesy, to musi być obecny na tamtym rynku – podkreśla prezes 11 bit studios. 

11 bit studios jest obecne w Chinach od początku roku, kiedy wypuściło chińską wersję „This War of Mine”. Gra jest dostępna na PC i na urządzenia Apple. Na tych ostatnich była przez chwilę najpopularniejsza na chińskim rynku grą płatną. Chiny są obecnie drugim dla 11 bit studios rynkiem, jeśli chodzi o przychody. 

- Chcemy dalej poszerzać sieć sprzedaży w Chinach. Współpraca z Tencentem wpisuje się w te zamierzenia – deklaruje Grzegorz Miechowski.

Chiński koncern Tencent jest właścicielem największej w tym kraju internetowej platformy sprzedającej gry i zarządza największą chińską siecią społecznościową. Jest także liczącym się graczem na rynku gier, w szczególności mobilnych i sieciowych. W czerwcu dokonał największej akwizycji na tym rynku, przejmując za 8,6 mld USD chińską firmę Supercell, która jest producentem najpopularniejszej gry mobilnej na świecie „Clash of Clans”. Gra w nią ok. 25 mln graczy na świecie. Dzięki tej transakcji chiński gigant osiągnie w tym roku ponad 11 mld USD przychodów ze sprzedaży gier, co uczyni go największym graczem na świecie. Do jego stajni należy także Riot Games, który stoi za siecowym hitem „League of Legends”. Posiada także mniejszościowy pakiet akcji w Activision Blizzard, który jest numerem dwa na globalnym rynku gier.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Innowacji / IT&Internet / 11 bit studios stawia na Chiny