1,5 proc. zadziałało jak magnes

opublikowano: 13-11-2017, 22:00

Nowe obligacje w ofercie Ministerstwa Finansów zeszły na pniu — oszczędzający wydali na nie 313,5 mln zł.

To był strzał w dziesiątkę — przynajmniej z punktu widzenia resortu finansów, który dzięki wprowadzeniu do stałej oferty trzymiesięcznych obligacji zanotował najwyższe od dwóch lat sprzedaż w segmencie detalicznym. Oszczędzający ulokowali w papierach skarbowych 902 mln zł, z czego więcej niż jedna trzecia przypadła na papiery o najkrótszym terminiewykupu i oprocentowaniu w wysokości 1,5 proc.

Ministerstwo Finansów
Zobacz więcej

Ministerstwo Finansów fot. WM, Puls Biznesu

— Nadal popularnością cieszą się też papiery 2- i 4-letnie, na których zakup przeznaczono w październiku 0,5 mld zł. Łączna sprzedaż obligacji oszczędnościowych od początku roku przekroczyła już 5,4 mld zł, co jest wynikiem najlepszym od dziewięciu lat — mówi Piotr Nowak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów.

Przynajmniej na razie kompletną klapą okazuje się być oferta skierowana do korzystających z programu Rodzina 500+. W październiku na zakup obligacji rodzinnych Polacy wydali zaledwie 1,4 mln zł. Do wyboru są dwie serie — papiery 6-letnie (w pierwszym roku oszczędzania dadzą 2,8 proc., w kolejnych odsetki będą sumą wskaźnika inflacji i marży równej 1,75 pkt. proc.) i 12-letnie (3,2 proc., po roku inflacja plus 2 pkt. proc.). Niewielkie zainteresowanie skupia się na innych długoterminowych obligacjach — o 10-letnim terminie wykupu.

W październiku sprzedano ich za 53,8 mln zł. Ich oprocentowanie w pierwszym roku to 2,7 proc., później będzie równe inflacji powiększonej o marżę w wysokości 1,5 pkt. proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / 1,5 proc. zadziałało jak magnes