16-proc. wzrost sprzedaży Mercedesów w Polsce w 2009 r.

DI
opublikowano: 07-01-2010, 13:29

Mercedes-Benz jako pierwsza marka premium pokonuje historyczną barierę 5 tys. sprzedanych nowych samochodów.

Mercedes-Benz z wynikiem 5.019 sprzedanych egzemplarzy osiągnął w stosunku do 2008 r. wzrost o 16%. Marka ze Stuttgartu była także najpopularniejszą spośród konkurencyjnych marek w grudniu, kiedy to do klientów trafiło 560 samochodów.

Najpopularniejszym modelem z gwiazdą na masce okazała się być Klasa C. W sumie do klientów trafiło 1222 egzemplarze różnych wersji nadwoziowych. W czołówce sprzedaży znalazły się również Klasa B (816 szt.), A (685 szt.) oraz E (682 egzmemplarze modeli limuzna, kombi i coupe). Wyjątkowym powodzeniem cieszył się także offroader GLK, którego wybrało 500 klientów i który nieznacznie wyprzedził pod kątem wielkości sprzedaży większego "brata" o ugruntowanej pozycji na rynku - Klasę M (483 szt.).

W segmencie luksusowym niepodzelnie króluje Klasa S, której odmiany limuzyna i coupe wybrało 266 klientów. Odświerzona w 2009 r. Klasa S pozostaje tym samym zdecydowanym liderem w swoim segmencie.

Wartym odnotowania jest zakup dwóch modeli SLR McLaren 722 Roadster. Jeden z nich jest egzemplarzem z ostatnim numerem fabrycznym.

Logo Mercedes-Benz
Logo Mercedes-Benz
None
None
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane