16-proc. wzrost sprzedaży Mercedesów w Polsce w 2009 r.

DI
opublikowano: 07-01-2010, 13:29

Mercedes-Benz jako pierwsza marka premium pokonuje historyczną barierę 5 tys. sprzedanych nowych samochodów.

Mercedes-Benz z wynikiem 5.019 sprzedanych egzemplarzy osiągnął w stosunku do 2008 r. wzrost o 16%. Marka ze Stuttgartu była także najpopularniejszą spośród konkurencyjnych marek w grudniu, kiedy to do klientów trafiło 560 samochodów.

Najpopularniejszym modelem z gwiazdą na masce okazała się być Klasa C. W sumie do klientów trafiło 1222 egzemplarze różnych wersji nadwoziowych. W czołówce sprzedaży znalazły się również Klasa B (816 szt.), A (685 szt.) oraz E (682 egzmemplarze modeli limuzna, kombi i coupe). Wyjątkowym powodzeniem cieszył się także offroader GLK, którego wybrało 500 klientów i który nieznacznie wyprzedził pod kątem wielkości sprzedaży większego "brata" o ugruntowanej pozycji na rynku - Klasę M (483 szt.).

W segmencie luksusowym niepodzelnie króluje Klasa S, której odmiany limuzyna i coupe wybrało 266 klientów. Odświerzona w 2009 r. Klasa S pozostaje tym samym zdecydowanym liderem w swoim segmencie.

Wartym odnotowania jest zakup dwóch modeli SLR McLaren 722 Roadster. Jeden z nich jest egzemplarzem z ostatnim numerem fabrycznym.

Logo Mercedes-Benz
Logo Mercedes-Benz
None
None
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane