1900 punktów obronione, ale łatwo nie było

Konrad Sobiecki
opublikowano: 16-07-2009, 17:23

Czwartkowa sesja nie należała do  spokojnych. Po mocnym, środowym zakończeniu handlu w USA większość analityków zapowiadała, że w górępójdą także indeksy w Warszawie. Tak się jednak nie stało. Po słabym starcie WIG20 indeks wybił się na chwilę, poczym zszedł w dół. Widać część inwestorów skusiła się na realizację trzydniowych zysków. Rynku broniła mocna psychologiczna i techniczna bariera 1900 punktów. Kupujący nie pozwolili na przebicie tego wsparcia i rozpoczęli podciąganie indeksu w górę.

W godzinach południowych nastąpiło uspokojenie. Rynek wyczekiwał wyników banku JP Morgan z II kwartału. Chjoć przebiły one prognozy analityków (28 centów na akcje, wobec oczekiwanych 4 centów) odbyło się bez euforii. Przeszkodziła informacja amerykańskiego pożyczkodawcy CIT Group, który ogłosił, że nie otrzyma wsparcia od rządu. To nie wróży najlepiej przyszłości spółki.
 
Przed końcem sesji atmosferę na chwilę poprawiły lepsze od prognoz dane z amerykańskiego rynku pracy. Liczba nowo zarejestrowanych bezrobotnych skurczyła się już trzeci tydzień z kolei. Po wejściu do gry Amerykanów WIG20 spadł na koniec do 1913 punktów.

Dobre wyniki JP Morgan pomogły nie tylko zachodnim instytucjom finansowym ale również i tym na GPW. Indeks WIG20 mocno wspierały papiery Pekao, Getin i BZ WBK. Zarobić dał również BRE Bank. Kursowi spółki nie przeszkodziła zapowiedź wiceprezesa, według którego II kwartał będzie kolejnym trudnym dla banku (z powodu odpisów z tytułu opcji walutowych). Trzeci dzień z kolei dał zarobić KGHM. Mimo spadku cen miedzi lubiński koncern zdrożał i kosztuje tyle, ile przed miesiącem.

Balastem dla WIG20 okazał się PKN Orlen który po trzech dniach wzrostów stracił 2 proc. Kursowi paliwowego koncernu przeszkodziły notowania ropy, które spadły podczas sesji do 60 USD/ baryłkę. Traciła również Agora i TVN, zaś cały subindeks WIG-Media okazał się najmocniej przecenionym na sesji. Inwestorów nie ucieszył raport Expert Monitor (przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl) dotyczący wpływów reklamowych telewizji, radia, dzienników i magazynów w I półroczu br. Nie uwzględniając rabatów, media zarobiły 137 mln zł mniej niż w analogicznym okresie rok temu.

Indeks mniejszych spółek zachowywał się nieco gorzej. Wśród najmocniej przecenionych spółek znalazł się Midas z portfela Romana Karkosika. W mediach uruchomiona przez Centernet (spółka zależna) telefonia „w Rodzinie” nie została przyjęta najlepiej. Dziennikarze komentują, że aparaty telefoniczne oferowane klientom są zbyt drogie i niedoskonałe pod względem technicznym.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Konrad Sobiecki

Polecane