Czytasz dzięki

200 tys. USD od Mastercard dla polskich małych i średnich firm

  • PAP
opublikowano: 24-09-2020, 09:53

Mastercard przekaże grant w wysokości 200 tys. dol. na cyfryzację małych i średnich firm w Polsce - poinformowała w czwartek firma. Za pieniądze z grantu ma zostać zorganizowany program akceleracyjny, a także ogólnopolska kampania edukacyjna.

Jak podkreślił Mastercard, to pierwszy projekt tego typu w Europie S´rodkowo-Wschodniej, realizowany dzięki globalnemu programowi Mastercard Centre for Inclusive Growth.

We współpracy z Fundacja? Impact Mastercard zamierza wesprzeć przedsiębiorców, którzy szukaja? sposobów na wejście w obszar e-commerce, w obliczu osłabienia sie? tradycyjnego handlu w czasie pandemii.

Projekt pod nazwa? „E-business vs. lockdown” zakłada m.in. stworzenie dedykowanych materiałów edukacyjnych, a także organizacje? eventów stacjonarnych i online. Materiały edukacyjne be?da? publikowane na specjalnie zaprojektowanej, ogólnodostępnej platformie internetowej oraz promowane przy wsparciu partnerów. Przedsiębiorcy be?da? tez˙ mogli wzia?c´ udział w programie akceleracyjnym, dzięki czemu uzyskaja? bezpośredni dostęp do konsultantów i ekspertów w zakresie cyfrowej transformacji.

„Zdajemy sobie sprawe?, z˙e małe firmy sa? kołem zamachowym każdej gospodarki, a ich sukcesy wpływaja? na kondycje? i jakos´c´ życia szerszej społeczności. Cyfrowa transformacja w warunkach pandemii koronawirusa to dla wielu małych firm szansa, która? warto wykorzystac´, ale tez˙ potężne wyzwanie” - ocenił wiceprezes Mastercard Center for Inclusive Growth na rynkach zagranicznych Payal Dalal.

Jak dodał Dalal, przedsiębiorcy potrzebuja? fachowej wiedzy, a także szybkich rozwia?zan´, które pozwola? im poruszac´ sie? w "nowej normalności".

„Od lat pomagamy polskiemu biznesowi przejs´c´ na cyfrowe tory. Nie tylko zachęcamy go do przyjmowania płatności bezgotówkowych, które preferuja? konsumenci, ale tez˙ inwestujemy w innowacje generowane przez zwinne polskie startupy. Dzis´, w trudnym czasie pandemii, sektorowi MS´P proponujemy tez˙ ułatwiające działalnos´c´ w sieci, dodatkowe korzyści dostępne dla użytkowników kart firmowych Mastercard czy bezpłatne aplikacje do obsługi procesów biznesowych” – dodał dyrektor generalny na Polske?, Czechy i Słowacje? w Mastercard Europe Bartosz Ciołkowski.

Jak przypomniał Mastercard, w kwietniu 2020 r., w szczytowym momencie pandemii w Polsce, sprzedaz˙ w sklepach stacjonarnych spadła o 23 proc., tymczasem szybki wzrost notowały sklepy online.

Szacunki rynkowe mówia? o ok. 6-7 proc. udziale e-commerce w całości handlu w Polsce na koniec br. To wyraźnie więcej niz˙ kilka lat temu, ale wcia?z˙ dużo poniżej poziomów w krajach takich jak Niemcy, Francja, USA czy Wielka Brytania, gdzie e-commerce odpowiada juz˙ za 15-25 proc. handlu - podkreśla płatniczy potentat.

Program „E-business vs. lockdown” ma na celu pomóc polskiemu e-biznesowi dogonic´ bardziej rozwinięte rynki. „Digitalizacja tysięcy małych i średnich firm jest szczepionka? na koronawirusa dla całej gospodarki. Z tej idei zrodził sie? nasz pomysł na program wsparcia i edukacji na drodze do cyfrowej transformacji dla biznesu. Chcemy wyjs´c´ naprzeciw polskim firmom, które maja? odpowiednie warunki, żeby szybko absorbowac´ innowacje” – oświadczyła prezes Fundacji Impact Urszula Hasiec.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane