280 mln USD za umowę sponsoringową w USA

AR. Los Angeles Times
24-05-2016, 18:15

Uniwersytet Kalifornijski zgodził się na podpisanie 15-letniego kontraktu z firmą odzieżową Under Armour. To największa tego typu umowa w historii National Collegiate Athletic Association, czyli amerykańskiej federacji sportów akademickich - informuje Los Angeles Times.

Sportowe rozgrywki międzyuczelniane w wielu dyspyplinach - od futbolu amerykańskiego po tenisa - są w USA niemal tak popularne jak mecze profesjonalnych lig sportowych. Nic dziwnego, że rywalizacja amerykańskich uniwersytetów przeniosła się ostatnio również na pole sponsoringu.

W czwartek o kontrakcie z amerykańskim producentem obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych  Under Armour poinformował Uniwersytet Kalifornijski. W przyszłym roku wygaśnie umowa uczelni z koncernem Adidas.

W ostatnich miesiącach lukratywne kontrakty sponsoringowe z Nike podpisały natomiast uniwersytety w Michigan (11-letni kontrakt za 169 mln USD), Texasie (15-letni kontrakt za 250 mln USD) oraz Ohio (15-letni kontrakt za 252 mln USD).

National Collegiate Athletic Association to organizacja zajmująca się organizacją zawodów sportowych szkół wyższych w Stanach Zjednoczonych. Zrzesza ponad tysiąc uniwersytetów i jest największą taką instytucją na świecie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR. Los Angeles Times

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / 280 mln USD za umowę sponsoringową w USA