340 mln zł straty CCC w I kwartale

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2020-04-24 07:32

W I kwartale 2020 r. CCC zanotowało 340 mln zł straty netto. Przychody obniżyły się o 7 proc. do 965 mln zł.

Sprzedaż stacjonarna zmniejszyła się o jedną czwartą do 531 mln zł, a przychody z e-commerce wzrosły o 43 proc.d o 412 mln zł.

Spółka przypomina, że w wyniku decyzji administracyjnych istotnie ograniczona została możliwość prowadzenia handlu stacjonarnego, w tym w sektorze odzieży i obuwia praktycznie uniemożliwiona.

Średnio i długoterminowo grupa spodziewa się istotnego spadku wartości rynku obuwia w 2020 r. i jego odbudowy w 2021 r. (przy założeniu braku administracyjnego zamknięcia sklepów w 2021 r.), wzrostu udziału w przychodach kanału e-commerce oraz przesunięcia się popytu konsumentów w kierunku towarów o jak najlepszym stosunku ceny do jakości w związku z obniżeniem ich dochodu rozporządzalnego.