400 tys. komórek sprzedała Motorola
Motorola, amerykański koncern zajmujący się produkcją telefonów komórkowych, zdobyła 30-proc. udział na polskim rynku. W 1998 roku sprzedała 400 tys. telefonów, co oznacza ponad 600-proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. W 1999 r. zamierza sprzedać 800 tys. słuchawek.
Taki wynik daje Motoroli pozycję lidera na polskim rynku wśród producentów cyfrowych telefonów przenośnych. Kolejne pozycje zajmują Siemens, Nokia i Alcatel. Łączna sprzedaż wszystkich komórek w Polsce w 1998 roku wyniosła około 1,2 mln sztuk.
Głównymi klientami Motoroli w Polsce są Polkomtel i Centertel. Motorola zaspokoiła 50 proc. zapotrzebowania Plus GSM i około 60 proc. Centertela.
— Ponad sześciokrotny wzrost sprzedaży w tym roku jest głównie rezultatem wprowadzenia przez operatorów systemu pre-paid. Najlepiej sprzedawały się telefony subsydiowane przez Plusa i Centertela — mówi Paweł Brukszo, dyrektor sprzedaży Motoroli. TS