Czytasz dzięki

440 mln zł z destruktu asfaltowego

Ministerstwo Klimatu przedstawiło projekt, dzięki któremu asfalt z frezowania drogi nie będzie kosztowny. Budowanie stanie się tańsze.

Firmy budowlane i organizacje branżowe od miesięcy zabiegają o zmiany na liście materiałów budowlanych uznawanych za odpady. Do ich postulatów przychyliło się Ministerstwo Klimatu. Przedstawiło projekt rozporządzenia zwalniającego destrukt asfaltowy ze statusu odpadów, ale stawia kilka warunków dotyczących m.in. zanieczyszczenia,spełnienia norm oraz badań. Resort zapewnia, że dzięki zmianom przedsiębiorcy oszczędzą na transporcie. Tańsza będzie także budowa i remont dróg. Powołując się na dane z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, resort klimatu szacuje oszczędności z transportu i stosowania do budowy destruktu jako materiału z recyklingu na prawie 440 mln zł. Podaje także przykłady innych państw, które od lat stosują destrukt na budowach.

W Belgii i Finlandii ponowne zużycie sięga 100 proc., a w Niemczech i na Słowacji 82 proc. Na szarym końcu jest Turcja z 1-procentowym wskaźnikiem recyklingu destruktu. Danych dla Polski nie przedstawiono. Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, zapewnia, że w tym tygodniu firmy i organizacje branżowe będą analizować przedstawione przez Ministerstwo Klimatu zapisy. Izba apelowała do resortu o wyłączenie z katalogu odpadów nie tylko destruktu asfaltowego, ale także takich materiałów, jak ziemia z wykopów czy gruz budowlany. Obecnie bowiem wykonawcy na ich zagospodarowanie i składowanie muszą pozyskiwać specjalne zezwolenia, co komplikuje proces, wydłuża terminy i zwiększa koszty budowy.

43,6 mln zł Takie mogą być oszczędności w transporcie destruktu po wyłączeniu go z listy odpadów…

396 mln zł ...a na tyle są szacowane oszczędności z recyklingu, czyli ponownego zbudowania asfaltu z frezowania.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane