460 mln zł do podziału dla Polski wschodniej

Miłosz Marczuk
opublikowano: 05-08-2009, 13:53

Szykujesz grunt pod inwestycje? Budujesz laboratoria bądź inkubator? Idź w ślady Elbląga.

Do 30 września Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przyjmuje wnioski o dofinansowanie dużych innowacyjnych inwestycji w województwach: lubelskim, podkarpackim, podlaskim, świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim. Projekt jest częścią dużego programu dla Polski wschodniej.

Do ubiegania się o wsparcie mają prawo przedsiębiorcy, podmioty działające na rzecz rozwoju gospodarczego (np. izby handlowe), instytucje działające na rzecz zatrudnienia lub rozwoju zasobów ludzkich oraz jednostki samorządu terytorialnego. Wkład z pieniędzy unijnych na działanie wynosi 112 mln EUR (ponad 460 mln zł). W ramach tej kwoty na udzielanie wsparcia na przygotowanie terenów inwestycyjnych przeznaczono 22,4 mln EUR (niemal 92 mln zł).

Dofinansowanie — do 90 proc. wartości inwestycji — będzie udzielane na realizację projektów polegających na: budowie obiektów i

realizacji robót budowlanych w obiektach przeznaczonych na prowadzenie badań naukowych lub prac rozwojowych oraz wyposażeniu tych obiektów; przygotowaniu terenów do działalności inwestycyjnej związanej z parkami i inkubatorami lub przygotowaniu terenów na potrzeby stworzenia obszarów produkcyjnych oraz stref nowoczesnych usług; tworzeniu infrastruktury zaplecza badawczo-rozwojowego w przedsiębiorstwach.

Minimalna wartość projektów wynosi 4 mln zł (wsparcie na przygotowanie terenów inwestycyjnych) i 12 mln zł (wsparcie na tworzenie zaplecza badawczego).

Tego typu program realizuje Elbląg.

— Wartość projektu to 78 mln zł, z czego prawie 56 mln zł to dofinansowanie z pieniędzy unijnych. Na terenie Elbląskiego Parku Technologicznego realizujemy dwa zadania: budowę budynku centrum logistycznego (5 tys. mkw.) za 45 mln zł i budowę systemu dróg za 29 mln zł. W centrum logistycznym znajdować się będą laboratoria czterech instytutów (ochrony środowiska, metalurgicznego, technologii drewna i informatyki stosowanej) — mówi Piotr Rzepczyński, rzecznik miasta.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

OKIEM EKSPERTA: Ewa Bojańczyk, wicedyrektor Biura Unii Europejskiej w BRE Banku

Jeden produkt

Żeby zmaksymalizować szanse otrzymania dotacji, zalecamy, aby klienci jak najwcześniej rozpoczynali rozmowy z bankiem, najlepiej już na etapie konstruowania wniosku.

Naszym sztandarowym produktem dla przedsiębiorców realizujących inwestycje dofinansowane przez Unię jest kredyt BRE Unia. To produkt, który w ramach jednej umowy kredytowej łączy finansowanie części pomostowej (dla części kosztów kwalifikowanych wysokości kwoty do refundacji), części inwestycyjnej (dla pozostałych kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych) wraz z umową cesji należności z tytułu przyznanego dofinansowania. Tego typu konstrukcja w znaczny sposób usprawnia proces oceny i skraca czas oczekiwania klienta na wydanie decyzji dotyczącej finansowania planowanej inwestycji.

Blisko 86 milionów zł ma do wydania Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ) na promocję Polski wschodniej. Program przewiduje promocję pięciu województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego poprzez m.in. międzynarodową kampanię reklamową obejmującą emisję spotów telewizyjnych oraz publikację reklam w prasie, udział w zagranicznych targach i wystawach tematycznych oraz misjach gospodarczych, organizację wizyt studyjnych dziennikarzy zagranicznych, konferencji prasowych i forów ekonomicznych, do których zostaną zaproszeni regionalni przedsiębiorcy, przedstawiciele władz samorządowych oraz lokalnych instytucji.

— Na przełomie sierpnia i września zorganizujemy spotkanie informacyjne na temat strategii promocji. Wkrótce po tym ogłosimy konkurs na wizualizację kampanii, czyli logo, kolorystykę, hasło reklamowe. Następnie odbędzie się przetarg, który ma wyłonić jednego operatora kampanii — np. agencję reklamową, dom medialny — mówi Krystyna Olesińska z PAIIZ.

Miłosz Marczuk

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Miłosz Marczuk

Polecane