5 nawyków szkodzących wydajności

KŁ, businessinsider.com
11-12-2014, 11:19

Choć wydaje się, że wydajność w pracy często jest od nas niezależna, to w wielu przypadkach okazuje się, że sami sabotujemy swoje działania poprzez złe nawyki pracy.

Portal Business Insider wyszczególnił 5 z najczęściej popełnianych błędów.

1. Impulsywne surfowanie w sieci
Jako, że coraz częściej praca w biurze wymaga dostępu do Internetu, łatwo jest szukając informacji zboczyć z toru i zacząć szukać informacji nie związanych z pracą, szukając odpowiedzi na pytanie, które właśnie zaświtało nam w głowie.

2. Odkładanie najważniejszej pracy na później
Ludzie często zaczynają dzień w pracy od najprostszych zadań, a najtrudniejsze zostawiają na koniec dnia pracy. To zły pomysł, który często sprawia, że najważniejsza praca nie jest kończona.

3. Liczne spotkania
Nic tak nie zaburza produktywności jak niepotrzebne spotkania. Przy wykorzystaniu takich narzędzi jak email, komunikatory czy czat wideo, najlepiej jest pozostawić spotkania na poważne dyskusje, które można prowadzić jedynie osobiście.

4. Wielozadaniowość
Choć wiele osób jest przekonanych, że jest bardzo dobrych w robieniu kilku rzeczy na raz, z badań naukowych wynika, że tylko 2 proc. ludzkości jest zdolnych do wydajnej wielozadaniowości.

5. Włączanie “drzemki” w budziku
Wydaje się, że włączenie “drzemki” w budziku daje rano kilka dodatkowych minut relaksu przed rozpoczęciem dnia, jest to jednak bardziej szkodliwe niż mogłoby się wydawać.

Wszystko dlatego, że po pierwszym przebudzeniu organizm zaczyna wytwarzać hormony czujności, by przygotować nas do rozpoczęcia nowego dnia. Powracając do snu, spowalniamy ten proces. Poza tym dodatkowe 10 minut snu nie ma większego znaczenia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ, businessinsider.com

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Kariera / 5 nawyków szkodzących wydajności