9 rad dla pragnących sukcesu

OSZ, hbr.org
opublikowano: 01-12-2011, 14:03

Zastanawiasz się, dlaczego udaje ci się osiągnąć niektóre cele, a inne już nie? Wszystko zależy od nastawienia.

Heidi Grant Halvorson, psycholożka i autorka książek, udowadnia na blogu renomowanego magazynu „Harvard Business Review”, że tak naprawdę ludzie sukcesu osiągają swoje cele nie z powodu tego, kim są, ale coraz częściej ze względu na to, co robią.

Oto jej rady, jak umiejętnie realizować cele w sowim życiu.

1. Bądź konkretny i szczegółowy - jeśli stawiasz sobie jakiś cel, postaraj się, by był on możliwie najbardziej konkretny.

2. Znajdź czas na realizowanie celów - jesteśmy tak zajęci, że często po prostu rutynowo przegapiamy czas przeznaczony na realizację naszych celów.

3. Bądź uczciwy i regularnie monitoruj swoje postępy - sprawdzaj je co tydzień, albo nawet codziennie, w zależności od celu.

4. Bądź realistycznym optymistą - podczas ustalania celu za wszelką cenę staraj się pozytywnie myśleć.

5. Skup się na stawaniu lepszym, zamiast byciu dobrym - wielu z nas uważa, że nasza inteligencja, nasza osobowość i nasze fizyczne zdolności są stałe - że bez względu na to, co robimy, nie ulegną poprawie. W rezultacie udowadniamy coś sobie, a nie dbamy o rozwój.

6. Miej odwagę i charakter - dają one gotowość do zaangażowania się w długoterminowe cele i pozwalają utrzymywać się przy ich realizacji w obliczu trudności.

7. Zbuduj w sobie silną wolę - jeśli nie dbasz o rozwój silnej woli i nie trenujesz jej, to staje się ona coraz słabsza.

8. Nie kuś losu - pamiętaj, że każdy ma swoje ograniczenia, nie staraj się robić dwóch ambitnych zadań na raz.

9. Skoncentruj się na tym, co masz zrobić, a nie na tym, czego nie masz robić -  chcesz skutecznie schudnąć albo rzucić palenie? Zaplanuj cele tak, by zastąpić złe nawyki, jakimiś dobrymi. Nie skupiaj się tylko na złych nawykach.

Cały artykuł Heidi Grant Halvorson przeczytasz na blogu "Harvard Business Review">>>

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: OSZ, hbr.org

Polecane