...a FSO nadal szuka wyjścia z kryzysu
Ratowanie zakładów Daewoo leży w gestii rządu, który powinien dać impuls do wzrostu rynku motoryzacyjnego — uważają obserwatorzy.
— Na dłuższą metę pozycję Daewoo w Polsce uratowałoby jedynie ożywienie rynku motoryzacyjnego. To zaś leży w gestii rządu — uważa Wojciech Drzewiecki, prezes firmy Samar, monitorującej rodzimy rynek samochodowy.
Jego zdaniem, rząd powinien zmniejszyć akcyzę na najmniejsze auta, ułatwić leasingowanie samochodów osobowych i nie ograniczać leasingu samochodów ciężarowych. Wojciech Drzewiecki uważa, że dobre dla rynku byłoby obniżenie stóp procentowych.
W prasie pojawiły się też spekulacje o możliwości przejęcia któregoś z zakładów Daewoo w Polsce przez Hyundai Motor, ale przedstawiciele firmy zaprzeczają tym informacjom.
Według Wojciecha Drzewieckiego, mało prawdopodobne są także pogłoski o przejęciu lubelskiego Daewoo Motor przez Volkswagena, gdyż niemiecki koncern rozbudowuje obecnie swój własny zakład w Antoninku pod Poznaniem.