...a FSO nadal szuka wyjścia z kryzysu

Paweł Janas
opublikowano: 2000-11-07 00:00

...a FSO nadal szuka wyjścia z kryzysu

Ratowanie zakładów Daewoo leży w gestii rządu, który powinien dać impuls do wzrostu rynku motoryzacyjnego — uważają obserwatorzy.

— Na dłuższą metę pozycję Daewoo w Polsce uratowałoby jedynie ożywienie rynku motoryzacyjnego. To zaś leży w gestii rządu — uważa Wojciech Drzewiecki, prezes firmy Samar, monitorującej rodzimy rynek samochodowy.

Jego zdaniem, rząd powinien zmniejszyć akcyzę na najmniejsze auta, ułatwić leasingowanie samochodów osobowych i nie ograniczać leasingu samochodów ciężarowych. Wojciech Drzewiecki uważa, że dobre dla rynku byłoby obniżenie stóp procentowych.

W prasie pojawiły się też spekulacje o możliwości przejęcia któregoś z zakładów Daewoo w Polsce przez Hyundai Motor, ale przedstawiciele firmy zaprzeczają tym informacjom.

Według Wojciecha Drzewieckiego, mało prawdopodobne są także pogłoski o przejęciu lubelskiego Daewoo Motor przez Volkswagena, gdyż niemiecki koncern rozbudowuje obecnie swój własny zakład w Antoninku pod Poznaniem.