A-Z Finanse: Wybory nie powstrzymały realizacji zysków

Paweł Cymcyk
opublikowano: 05-11-2008, 18:55

Powyborczy środowy poranek nie okazał się równie szczęśliwy dla posiadaczy akcji, jak jego przedwyborczy odpowiednik.

Od początku indeksy traciły, co nie mogło dziwić po ostatnim niezwykle wzrostowym tygodniu. Sytuację pogorszyły jeszcze dane z gospodarek europejskich. Wyraźnie widać w nich, że sam wybór nowego prezydenta USA nic nie zmienił. Wciąż na horyzoncie rysuje się recesja i jest już coraz bliżej Europy. Bardzo złe dane o produkcji przemysłowej z Anglii też nie pomagały. Widać z optymizmu wyborczego zdążyły dziś skorzystać tylko rynki azjatyckie, ale nastrój w Europie już pozostawiał wiele do życzenia.

Na warszawskiej giełdzie słabo radziły sobie wszystkie największe spółki. Ostatni liderzy – banki nie miały żadnej siły do wzrostu. Znalazło się po prostu zbyt wielu chętnych do schowania części zysków do kieszeni. Dodatkowo spadek cen miedzi szybko przełożył się na spadek ceny KGHM, który jeszcze bardziej pogrążył WIG20. Spadek całego rynku sięgał już ponad 3 procent.

W południe przyszło czasowe odreagowanie i indeksy odrobiły ponad połowę spadków. Ani w USA ani w Europie rynkami nie wzruszyła pierwsza fala danych makro. Raport Challengera opisujący przewidywane przyszłe redukcje etatów w Stanach był fatalny i zdecydowanie przewyższył prognozy. To jednak nie było najgorsze, ponieważ raport o nowych miejscach pracy przygotowany przez firmę ADP  przewiduje zmniejszenie się rynku pracy o ponad 150 tysięcy miejsc. Na szczęście gracze nie reagują na te informacje, ponieważ już jakiś czas temu rozjechały się one znacznie z oficjalnym danymi. Takie podejście może się zemścić w piątek, kiedy dane poda amerykański urząd pracy. Jeżeli będą równie złe wszyscy szybko zapomną o ekscytacji wyborczej.

Paweł Cymcyk
Autor jest analitykiem A-Z Finanse

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Cymcyk

Polecane