AB czuje się niedoszacowane

KL
opublikowano: 31-08-2010, 00:00

Dystrybutor IT widzi poprawę na rynku. Jego wyniki też na nią wskazują. Spodziewa się dużego kontraktu.

Dystrybutor IT widzi poprawę na rynku. Jego wyniki też na nią wskazują. Spodziewa się dużego kontraktu.

Andrzej Przybyło, prezes AB, jest bardzo zadowolony z wyników finansowych spółki. W drugim kwartale przychody dystrybutora sprzętu IT wzrosły o 15 proc., do 654,6 mln zł. Zysk netto podniósł się o 165 proc., do 7,44 mln zł.

Wzrostami zakończył się dla firmy także rok obrotowy 2009/2010 — przychody sięgnęły 2,88 mld zł (+1,5 proc.), a zysk netto — 34,6 mln zł (+28,4 proc.). Prezes jest umiarkowanym optymistą.

— Jest lepiej, niż rok temu, ale wtedy rynek osiągnął poziom dna — mówi Andrzej Przybyło.

Jego zdaniem, można spodziewać się kontynuacji wzrostów, jeśli sytuacja gospodarcza na świecie się nie zmieni. Prezes podkreśla, że jego spółka osiągnęła dobre wyniki w ubiegłym roku, choć wiele przedsiębiorstw wciąż boryka się z trudnościami finansowymi. Dodaje, że wskaźniki finansowe firmy i opinie analityków wskazują na to, że giełdowa wycena AB ciągle jest niedoszacowana.

— W ocenie analityków jesteśmy najatrakcyjniejszym dystrybutorem IT. To zapewnia naszym inwestorom ciekawe perspektywy wzrostu kursu akcji — mówi prezes.

Andrzej Przybyło zapewnia, że spółka nie powiedziała ostatniego słowa w sprawie poprawy marży. Ma jej w tym pomóc m.in. działająca w Czechach i na Słowacji firma zależna ATC, gdzie zatrudniono dyrektora finansowego (do tej pory nie było tam takiej funkcji). Prezes dodaje, że marże w dystrybucji IT w Polsce są nadal niższe od europejskich.

Zarząd AB poinformował, że negocjuje kolejne 42 umowy dystrybucyjne. W jednym przypadku chodzi o bardzo duży kontrakt. Spółka dostaje też propozycje przejęć i nie wyklucza, że w przyszłości może z nich skorzystać — pod warunkiem, że podmiot będzie rentowny. Na razie jednak nie prowadzi konkretnych negocjacji.

Spółka spodziewa się też, że sąd w tym tygodniu rozstrzygnie jej spór z bankiem Raiffeisen, na który ma zawiązaną rezerwę 7,5 mln zł. Chodzi o pobraną nienależnie kwotę wraz z odsetkami. Andrzej Przybyło obawia się jednak, że wyrok — nawet jeśli będzie korzystny dla AB — nie zakończy batalii sądowej.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane