AB inwestuje 80 mln zł

MAG
opublikowano: 13-05-2011, 00:00

Dystrybutor IT z międzynarodowymi ambicjami buduje centrum logistyczne. Możliwości firmy wzrosną trzykrotnie.

Dystrybutor IT z międzynarodowymi ambicjami buduje centrum logistyczne. Możliwości firmy wzrosną trzykrotnie.

Notowany na GPW dystrybutor IT planuje inwestycję: centrum logistyczne za 80 mln zł. Wybuduje je w Magnicach w gminie Kobierzyce. Niedawno jego spółka zależna B2B IT kupiła tu 14,6 ha za 10,8 mln zł. Na budowę centrum AB ma grant z Ministerstwa Gospodarki równy 30 proc. wartości projektu.

Zakończenie budowy firma przewiduje w 2015 r. Zarząd szacuje, że obecne centrum dystrybucyjne (rozbudowane w 2008 r.) wystarczy najwyżej na 2-3 lata. Nowe będzie miało 27 tys. mkw. powierzchni magazynowej i kubaturę 364,5 tys. m sześciennych. Będzie w nim pracowało kilkadziesiąt osób.

To nie koniec?

Wrocławska spółka jest dziewiątym co do wielkości polskim inwestorem za granicą. Wartość zagranicznych aktywów firmy na koniec 2009 r. wyceniana jest na 109 mln USD — wynika z raportu Instytutu Badania Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

W 2007 r. firma kupiła za 104 mln zł ATComputers Holding, grupę dystrybutorów IT działających w Czechach i na Słowacji, największego producenta pecentów w Czechach i sieci komputerowych sklepów detalicznych. W ten sposób firma stała się największym dystrybutorem w Polsce, Czechach i na Słowacji. Ma tu 13,5 tys. partnerów. ATC w momencie przejęcia była trzecią co do wielkości spółką w Czechach, teraz jest druga. AB przewiduje, że w ciągu kilku kwartałów zostanie liderem.

Wśród czempionów

— Firma jest objęta naszym programem Polski Czempion, obok m.in. Seleny. Planujemy pilotażowy projekt. W jego ramach wrocławskie firmy prowadzące zagraniczną ekspansję będą mogły liczyć na naszą pomoc — mówi Tomasz Gondek, wiceprezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Są plany, by ten projekt Wrocławia stał się ogólnokrajową inicjatywą Ministerstwa Gospodarki.

AB, założona przez Andrzeja Przybyło na początku lat 90., miała w ubiegłym roku 3,2 mld zł przychodów netto, 49,2 mln zł zysku netto i 75,4 mln zł EBIDTA. W 2006 r. weszła na giełdę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane