"Nie podajemy prognoz, ale oceniamy, że dzięki Toshibie staniemy się liderem" - powiedział Przybyło podczas konferencji prasowej. Przyznał, że nie ma dobrych danych na temat udziałów poszczególnych dystrybutorów w tym sektorze.
Umowa z Toshiba Europe GmbH została zawarta na czas określony do dnia 31 marca 2009, lecz będzie rokrocznie automatycznie przedłużana (przy trzymiesięcznym okresie wypowiedzenia).
Dystrybutorami notebooków Toshiby w Polsce są już konkurenci AB, w tym giełdowy Action. W 2007 roku Toshiba sprzedała w Polsce 185 585 laptopów, a wielkość całego rynku ocenia na 1,46 mld sztuk, co oznacza, że jej udział w rynku wyniósł ok. 12%.
"W tym roku chcemy mieć 20% rynku w Polsce, podobnie jak w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech" - powiedział Andrzej Kuźniak, dyrektor generalny na region Europy Środkowo-Wschodniej.
Toshiba miała już umowę dystrybucyjną na Czechy z ATC Holding, który w ub. roku został przejęty przez AB. "Według naszej polityki, kontrakt na jeden kraj wcale nie oznacza automatycznie, że dany dystrybutor będzie nas reprezentował w innych państwach" - powiedział Kuźniak.
Przybyło przyznał, że AB starało się o kontrakt z Toshibą od kilku lat. Uznał, że jest on efektem fuzji z ATCH.
Komentując pogłoski o możliwych fuzjach w branży dystrybutorów IT (m.in. Action z ABC Data), Przybyło nie wykluczył, że AB weźmie aktywny udział w konsolidacji branży. "Jeśli pojawi się okazja, będziemy gotowi ją wykorzystać. Na razie koncentrujemy się na realizacji synergii po połączeniu z ATCH" - powiedział prezes AB.
AB przejęło 100% akcji ATCH za ok. 104,5 mln zł. ATCH zajmuje się dystrybucją sprzętu komputerowego w Czechach i na Słowacji, posiada też fabrykę w Czechach, która może montować do 200 tys. komputerów rocznie. Według wcześniejszych szacunków zarządu AB, synergie przychodowe, wynikające m.in. z różnic w ofercie AB i ATCH, w ciągu trzech lat wyniosą ok. 400 mln zł.
Narastająco w I-IV kw. 2007 roku grupa AB miała 14,11 mln zł zysku netto wobec 9,64 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1802,99 mln zł wobec 1230,19 mln zł. AB konsolidowało wyniku ATCH za dwa ostatnie miesiące roku.