AB może ogłosić wezwanie na akcje własne

ISBNews
opublikowano: 18-09-2014, 13:49

Intencją zarządu AB SA jest ogłoszenie wezwania na własne akcje, poinformował członek zarządu i dyrektor finansowy spółki Grzegorz Ochędzan.

 Dystrybutor widzi istotne czynniki wzrostu, które zamierza wykorzystać do dalszego rozwoju działalności.

"W kwestii wypłaty dywidendy prowadzimy konsultacje z akcjonariuszami i obligatariuszami. Intencją jest, aby ogłosić wezwanie na akcje własne" - powiedział Ochędzan podczas konferencji prasowej.

Wcześniej AB SA sygnalizowało, że rozważa możliwość wypłaty dywidendy, na którą mogłoby być przeznaczone do 20% skonsolidowanego zysku.

Dystrybutor m.in. sprzętu IT uważa, że nadal można rozwijać się w Polsce poprzez dodawanie kanałów sprzedażowych, czy nowe kategorie produktowe. Kierunki rozwoju, jakie AB SA podkreśla w swojej prezentacji to: e-commerce jako strategiczny projekt, dalszy wzrost aktywności w segmencie RTV/AGD, rozwój dystrybucji zabawek, sieci franszyzowych, marek własnych (TB, Optimus, Triline), nowe umowy dystrybucyjne i kategorie produktowe.

"Systematycznie poszukujemy, gdzie będzie można wykorzystać przewagi konkurencyjne i zdobyć przyczółki do dalszego wzrostu. Jednocześnie bezpieczeństwo wpisane w strategię poprzez stałą marżę, niskie koszty, zdywersyfikowaną bazę dostawców i odbiorców, najniższą szkodowość w branży, poprawiające się wyniki, bezpieczny poziom zadłużenia i pełne zabezpieczenie przed ryzykiem walutowym" - wskazał dyrektor finansowy AB SA.

W segmencie RTV/AGD dystrybutor przejął część klientów po upadłej sieci Avans, co odzwierciedliło się 2-krotnym wzrostem liczby klientów i 3,5-krotnym wzrostem obrotów r/r w II kw. 2014 r. W tym segmencie grupa założyła i rozwija sieć franszyzową Kakto, która ma obecnie 83 punkty, a celem jest 150 do końca roku finansowego 2014/2015 (tj. do końca czerwca 2015 r.).

W Czechach i Słowacji firma z grupy - ATC - miała udany kwartał. Według słów członka zarządu, odnotowano tam zdecydowanie umocnienie pozycji i spodziewane jest "dalsze odmrażanie" popytu na sprzęt IT i informatyczne projekty infrastrukturalne w obliczu ekstremalnie niskich stóp.

"Nasze czynniki wzrostu za południową granicą to: potencjał sprzedaży z nowych umów na poziomie 122 mln zł, rozwój narzędzi e-commerce, rozwiązań informatycznych, czy bliska współpraca z partnerami. Ponadto rozwijamy w tych krajach franszyzową sieć Digimax z rozwiązaniami mobilnymi i smart home z 44 punktami obecnie. Planowany jest wzrost do 100 punktów do czerwca 2015. Oczekujemy pozytywnego wpływu z tego tytułu na sprzedaż i marże" - ocenił Ochędzan.

W przypadku przejętego roku temu dystrybutora zabawek Rekman, wskazał, że integrowany jest ze strukturami AB i podtrzymał cele postawione spółce podczas transakcji przejęcia, czyli zwrotu z inwestycji w ciągu 2-3 lat i 2,5 raza większej skali obrotów Rekmana po tym okresie. W 2012 roku spółka miała 30 mln zł sprzedaży.

W przypadku Optimusa - osiągnął on 59 partnerów, a cel zwiększenia sieci do łącznie 100 partnerów został podtrzymany. Dyrektor finansowy AB SA wskazał, że Optimus miał istotny wpływ na osiągnięcie 60% wzrostu sprzedaży w kanale "enterprise" w roku finansowym.

Kolejnym impulsem do wzrostu AB SA będzie oddanie w końcu maja przyszłego roku nowego magazynu logistycznego na 27 tys. m2, w którym zastosowane rozwiązania mają dać "przewagę rynkową w obszarze logistyki i e-commerce".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / AB może ogłosić wezwanie na akcje własne