ABM Solid chce być coraz większy

ANP
opublikowano: 25-06-2009, 00:00

Budowlana grupa rozmawia ze spółkami inżynieryjnymi i napycha portfel kontraktami.

Budowlana grupa rozmawia ze spółkami inżynieryjnymi i napycha portfel kontraktami.

W drugim półroczu może dojść do przejęć — zakłada optymistyczny scenariusz akwizycji tarnowskiej grupy ABM Solid.

— Rozmawiamy z kilkoma podmiotami, także z tymi, z którymi negocjowaliśmy przed rokiem. Jesteśmy zainteresowani tylko transakcjami, których wartość będzie satysfakcjonująca. Na celowniku mamy tylko rentowne, polskie firmy o rocznych przychodach kilkanaście milionów złotych i więcej — ujawnia Marek Pawlik, prezes ABM Solid.

To głównie firmy budownictwa inżynieryjnego. Na przejęcia spółka ma do dyspozycji 10 mln zł z pierwszej emisji.

— Jeśli będzie taka potrzeba, to możliwe, że będziemy szukać też innego finansowania — dodaje Marek Pawlik.

Władze grupy interesuje tylko pakiet większościowy. Nie wykluczają przejęcia więcej niż jednej firmy. Grupa koncentruje się też na powiększeniu portfela zleceń (ponad 300 mln zł).

— To kilkanaście procent więcej niż przed rokiem. Liczę, że w najbliższych miesiącach portfel znacznie wzrośnie. Wartość złożonych ofert to ponad 2 mld zł. W samym budownictwie drogowym 1,3 mld zł. Po rozszerzeniu celów emisji wydaliśmy 1 mln zł na zakup sprzętu do zadań w drogownictwie — ujawnia szef grupy.

Martwi wzrost konkurencji.

— Pojawiło się wiele firm z Europy Zachodniej. Konkurencja rośnie bo zmniejszyła się skala budownictwa mieszkaniowego, przez co też spadają ceny. Często są niższe od kosztorysów inwestorskich. Pozytywny jest spadek kosztów robocizny i materiałów — dodaje Marek Pawlik.

Firma stawia na budownictwo inżynieryjne.

— Oczekujemy w tym segmencie największego wzrostu przychodów w grupie. Na koniec roku zlecenia z tego obszaru będą dominować i wyniosą ponad 50 proc. w przychodach. Natomiast w wiodącym dotąd budownictwie przemysłowym dynamika wzrostu sprzedaży będzie niższa — tłumaczy prezes ABM Solid.

Prezes jest optymistą co do wyników.

— Pierwsze półrocze przebiega zgodnie z oczekiwaniami. Dynamika sprzedaży jest satysfakcjonująca, dlatego wyniki będą zadowalające. Tegoroczne przychody powinny wzrosnąć wobec 2008 r. w dwucyfrowym tempiem — mówi Marek Pawlik.

W 2008 r. grupa miała 12 mln zł zysku netto i 421,3 mln zł przychodów.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane