AC kładzie rękę na Biazecie

MZAT
opublikowano: 14-03-2012, 00:00

Na zakup białostockiego producenta elektroniki spółka wyda co najmniej 37,6 mln zł.

AC, giełdowy producent samochodowych instalacji gazowych (LPG/CNG), jest coraz bliżej przejęcia kontroli nad Biazetem, producentem drobnego AGD należącym w 40,33 proc. do państwa. Resort skarbu przyjął na początku tygodnia ofertę AC, opiewającą na 28,4 mln zł. Zawarcie umowy ma nastąpić w ciągu miesiąca.

— Wyniki Biazetu będą konsolidowane od dnia kupna akcji, a — jak przekazało MSP — umowa sprzedaży zostanie zawarta w ciągu 30 dni od dnia powiadomienia o wyborze oferty — zapowiada Katarzyna Rutkowska, prezes AC. Giełdowa firma może szybko zdobyć większościowy pakiet. Ofertę sprzedaży złożyła bowiem spółka TLS, do której należy 13,14 proc. papierów Biazetu. Chce za nie 9,25 mln zł. AC ma zamiar sfinansować obie transakcje — po których będzie miało 53,47 proc. Biazetu — „z własnych pieniędzy oraz z wykorzystaniem kredytów bankowych”.

Czy potem przejmie papiery od innych udziałowców?

— Koncentrujemy się na finalizacji transakcji. Nie prowadzimy rozmów z innymi właścicielami — mówi Katarzyna Rutkowska. Według KRS, prezesem TLS — którego majątek w większości tworzą akcje Biazetu — jest Anna Gryżenia. To wspólniczka Piotra Laskowskiego (znanego m.in. jako współtwórca Emperii) w spółce komandytowej BOS Investments. Ta zaś jest głównym akcjonariuszem AC z 43,38-procentowym pakietem. Kolejne 32,86 proc. akcji AC należy do spółki prawa luksemburskiego BOS Investments S.ar.l.

Biazet, zatrudniający 955 osób, zajmuje się montażem urządzeń AGD — odkurzaczy i ekspresów do kawy — dla koncernu Philips. Wynajmuje też nieruchomości w Białymstoku. AC chce dzięki przejęciu zwiększyć skalę działalności i zdywersyfikować przychody.

— Biazet będzie kontynuował podstawową działalność. Wykorzystamy efekty synergii w obszarze kosztowym i rozwojowym — mówi Katarzyna Rutkowska.

W 2010 r. Biazet miał 514,2 mln zł przychodów ze sprzedaży przy 8 mln zł zysku netto i — jak zapewnia przejmujący, jego ubiegłoroczne wyniki są na podobnym poziomie. Tymczasem AC — które ma 45-procentowy udział w polskim rynku instalacji gazowych do samochodów — w 2011 r. miało 140,6 mln zł przychodów i 22,6 mln zł zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZAT

Polecane