
Entuzjazm firm wobec sztucznej inteligencji nie słabnie - spółki z różnych branż sięgają po takie narzędzia, jak m.in. chatboty, by usprawniały ich pracę. Na tej fali idzie również Accenture, które chce podwoić liczbę swoich pracowników skupionych na AI do 80 tys. Zamierza również w większym stopniu wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję do pracy z klientami.
Branża konsultingowa stawia na AI
PWC ogłosiło w kwietniu, że zainwestuje 1 mld USD w ciągu najbliższych trzech lat w AI, a EY jeszcze wcześniej - bo w 2021 r. - deklarowało, że przeznaczy 2,5 mld USD na ten cel. Bain and Company nawiązało z kolei współpracę z OpenAI, twórcą ChatuGPT, a Deloitte pracuje z producentem czipów Nvidia. IBM zaś ogłosiło utworzenie “Centrum Doskonałości” do szkolenia generatywnej sztucznej inteligencji.
Wielkie wydatki na AI
Oczekuje się, że inwestycje firm w generatywne AI osiągną 42,6 mld USD do końca roku, jak wynika z danych PitchBook. Jednak giganci konsultingowi muszą liczyć się z konsekwencjami związanymi z wydatkami na technologię - branża jest zagrożona coraz gorszą sytuacją gospodarczą na świecie, a klienci ograniczają korzystanie z ich usług.