Action wchodzi w militaria

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2023-06-20 16:06

Giełdowy dystrybutor elektroniki nabył większościowy udział w spółce Bron.pl.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Ile Action wyda na transakcje
  • Jakie wyniki miała spółka
  • Jakie były intencje transakcji
  • Czy Action
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Notowany na GPW Action kupił akcje spółki Bron.pl stanowiące 55,49 proc. kapitału zakładowego. To oznacza rozszerzenie działalności handlowej firmy, zajmującej się m.in. dystrybucją elektroniki i e-commerce, o sprzedaż artykułów militarnych.

Bron.pl zajmuje się obrotem artykułami obronnymi niewymagającymi zezwolenia, a także bronią i amunicją oraz wyrobami o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym. Spółka prowadzi sprzedaż m.in. w dwóch sklepach internetowych na platformie hurtowej B2B i w sklepie stacjonarnym w Częstochowie. Action podaje, że roczne przychody Bron.pl uzyskiwane ze sprzedaży produktów i usług nie przekraczały dotychczas równowartości 10 mln EUR. Ze sprawozdań finansowych złożonych w KRS wynika, że w 2021 r. przychody nabytku wzrosły r/r do 11,3 mln zł z 9,3 mln zł, a zysk netto do 0,52 mln zł z 0,37 mln zł. Przychody w ubiegłym roku wyniosły 15,4 mln zł.

Umowa przewiduje nabycie dodatkowych 36,99 proc. akcji w tym roku i w latach 2025-26. Reguluje też zasady współpracy biznesowej z Bron.pl.

Action ma się zająć magazynowaniem, logistyką i obsługą dostaw oraz wspierać spółkę finansowo. Bron.pl ma służyć wiedza i doświadczeniem branżowym.

Giełdowy dystrybutor podaje, że łącza wartość transakcji obejmujących nabycie akcji i wsparcie spółki w działalności handlowej stanowi 1,33 proc. jego aktywów. Na koniec marca kapitalizacja Actiona wynosiła 662,83 mln zł, co oznacza, że zakup jest wart blisko 9 mln zł.

„W ocenie spółki opisana transakcja pozwoli rozszerzyć i zdywersyfikować asortyment produktowy oraz wzmocnić segment B2C w strukturze sprzedaży (…)., a także zwiększyć udział wysokomarżowych produktów w ofercie” – podaje Action w komunikacie.

Jak informuje Piotr Bieliński, prezes Actiona, kierowana przez niego spółka nadal chce poszerzać ofertę w obszarze e-commerce i pracuje nad wprowadzaniem nowych grup produktowych.

Bron.pl to jeden z najstarszych w Polsce sklepów internetowych, specjalizującego się w sprzedaży produktów strzeleckich i obronnych niewymagających zezwolenia - jest obecny na rynku od ponad 20 lat. W ubiegłym roku w emisji w ramach kampanii crowdinvestingowej spółka pozyskała około 1 mln zł. Liczyła, że zbierze 2,5 mln zł, co implikowało wycenę całej spółki na około 15 mln zł. Zapowiadała też debiut na NewConnect.